Gjest Reiselystne Grete Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 Hei Jeg er gravid og er nå usikker på om jeg kan gjennomføre en reise i jobbsammenheng som ble planlagt for lenge siden. Jeg skal reise til USA - flytur 7-8 timer når jeg er i min 29ende svangerskapsuke. Kan jeg gjøre det? Jeg er klar over at blodtrykket må være normalt, men hvis jeg er frisk og sunn, er det en fare for meg og/eller barnet? 0 Siter
Sofline Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 Nei, det er det ikke. Men som gravid har du økt sjanse for blodpropp. Bruk støttestrømper og pass på å bevege deg MYE. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 1. juni 2007 Skrevet 1. juni 2007 Det går nok helt greit å fly da. Skal du være lenge borte? Noen flyselskaper har en grense for hvor mange uker de gravide kan være i for å kjøre med dem - og noen begynner på 32 uker. Når det gjelder forhåndsregler, så bruk støttestrømper! Det er økt sjanse for blodpropp når man er gravid - i tillegg har man økt sjanse for ødemer (hovne føtter), og støttestrømpene vil hjelpe med å forebygge dette. Beveg deg så mye som mulig på flyet. I alle fall bør du bevege bena dine. Har du mulighet til å få bena opp - så gjør det så mye som mulig. Drikk mye vann. Ha på deg fornuftige sko!!! God tur 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.