Gå til innhold

brunt blod rett før mensstart

Anbefalte innlegg

Gjest fru lykkelig

Jeg er kvinne 39 år og har siden januar opplevd endringer i menstruasjonens 3-4 første dager, nemlig brun utflod og litt frisk blødning før mens starter skikkelig, og den varer de 3-4 påfølgende dager. Jeg var gravid, men aborterte i 12 uke i desember i fjor og måtte foreta en utskrapning. Mens og eggløsning kommer til normal tid. Det kan også nevnes at jeg opplever store sviende smerter ved samleie ca 1 uke etter eggløsning. Min samboer og jeg har vært kjærester i litt over ett år og forsøker å bli gravid på nytt, Jeg har vært hos gynekolog nylig, men fikk til svar at smertene kun var pga overdreven hygiene. Siden har jeg vasket meg slik legen anbefalte, uten at det har utgjort noen forskjell. Kan jeg være kommet i overgangsalder eller kan det være noe annet? På forhånd tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277531-brunt-blod-rett-f%C3%B8r-mensstart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Til ditt spørsmål om forestående overgangsalder kan jeg svare at svie ved samleie ikke er et tegn på det. Litt rart at det bare kommer på det tidspunkt i syklus. Det skulle bra med hormoner på det tidspunkt. Det er ikke størsmerter, du kjenner? Da kunne det være tilstanden endometriose.

Med hensyn til blødning før menstruasjon så diskuterer man om det kan skyldes mangel på progesteron, hormonet som dannes etter eggløsning. Jeg vil foreslå at du snakker med din lege om henvisning til gynekolog for en sjekk. Med 39 år og barneønske har du ikke mye tid å gå på.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Beklager det sene svaret, men det skjedde tilsynelatende en feil 1.6. da jeg forsøkte å svare deg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...