Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei der! jeg er en fysikkstudent på 27 år som sliter med nevrologiske plager. Tror jeg. Problemet er at jeg ikke får noen diagnose, og er usikker på hva jeg har. Jeg vet ikke hvor jeg skal henvende meg... Plager kom i september i fjor, etter en aktiv sommer (løping i skog og mark, svømming). Plutselig (dvs, over natten) fikk jeg tachycardia, synsplager (konstant vondt i øye, lyssensitiv), voldsomt adrenalinproduksjon (angst & indre uro), søvnproblemer, muskelsvinn og pusteproblemer. Dette kom nesten med *en* gang, men jeg har i tillegg utviklet irritert tarm (tror jeg) siden dette. Nå har mer enn 10 mnd gått, og jeg begynner å bli veldig dårlig.. har fått beta-blokkere mot rask hjerterytme, men det hjelper ikke på *årsaken* til problemene... Har vurdert kronisk utmattelsessyndrom, men jeg er ikke utmattet på samme måte som folk som har ME. Et annet alternativ er noe som heter POTS, men jeg er også tvilende til dette, da jeg mangler hovedsymptomene + har noe ekstra... Uansett, fastlegen min har i 7 mnd nå bare sagt "vent og se om det går over". Og nå begynner jeg å bli så dårlig at jeg ikke kan vente lenger.. Det bør nevnes at jeg *ikke* er en stresset person, og disse plagene har ikke en psykisk årsak. Problemet er at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Tenkte teste meg for borreliose, men vanskelig å få legetime.. har vurdert å svi av sparepengene på å evt dra til USA for å få en diagnose, men i såfall, hvor burde jeg gjøre dette? mvh Nicolaas E. Groeneboom

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277551-parasitt-evt-borrelia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Du behøver ikke å dra noen steder for å få testet deg for Borrelia. En hvilken som helst lege (du har vel fastlege) kan ta en blodprøve og sende den til et mikrobiologisk laboratorium. Vi har massevis av ekspertise her i landet for å påvise Borrelia.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...