Gå til innhold

Hvordan vet man??

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym jeg...

Jeg føler selv jeg har den beste samboeren jeg kunne hatt!! Han har alt jeg kunne ønske!! Men allikavel så er jeg redd for at det ikke skal bli oss...

Det hele kan ha noe med at jeg aldri har vært heldig i mine tidligere forhold. Så nå når jeg har d flott så er det typisk at dette å ikke skulle gå!! Akkurat som om jeg ikke fortjener det!!

Hvordan vet man om vedkommende er den rette..??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277570-hvordan-vet-man/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan man vet at vedkommende er den rette? Det riktige svaret blir vel egentlig at det vet man ikke, i alle fall ikke hele tiden. Jeg vet at min kjære er den rette, men jeg kan ikke sette fingeren på hva det er. Vi passer sammen, har mange like meninger og de samme ønskene i livet, men mest av alt vet jeg det fordi det føles rett. Men det hender også jeg tviler. Jeg tror det er normalt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277570-hvordan-vet-man/#findComment-2239600
Del på andre sider

Man bare vet det, tror jeg. :o) Man har selvfølgelig ikke noen 100% garanti uansett, men jeg føler i alle fall at det er kjæresten min jeg hører sammen med og vil bli gammel sammen med. Det føles bare som om vi har vært ment for hverandre og at det bare var noen "småting" vi måtte få unna (som ekteskap, barn og samboerforhold...) før vi treftes igjen. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277570-hvordan-vet-man/#findComment-2239607
Del på andre sider

Gjest Vekten87

jeg tror ikke vi noen gang vet når vi har funnet den rette. men man finner det heller ikke ut hvis man ikke har troen og prøver. jeg har vært i tre forhold, det første var jeg veldig ung og det kunne aldri funket, neste mann funket fint, men han forgudet meg og alt ble feil. klarte heller aldri og se oss i fremtiden ( hus,barn osv) men da jeg møtte han jeg nå er sammen med kjente jeg en følelse jeg ikke hadde hat før, jeg hadde troen på oss. kunne og kan se en fremtid der vi har hus og er blitt familie. og har ingen problemer med å si at "når vi er gammel....". osv... vi har nå vært sammen i to år er forlovet og venter barn. tenker slik, hvorfor vente når det føles så riktig.

husker da vi forlovet oss, da jeg fortelte dette til mine foreldre sa de: er du sikker på at du har gjort det rette nå? da svarte jeg: det er det ingen som vet, men kan bare finne det ut ved å prøve :) hvis man skal gå hele livet og være usikker og ikke tør å satse kan det ikke gå særlig bra. dessuten får vi et barn nå, gleder oss kjempe masse. og hvis det skulle skje noe om ett eller ti år har vi noe sammen som er hvert å kjempe for.. har troen på forholdet jeg nå er i og vil ha det hele livet hvis det er mulig...

så du må nesten bare følge følelsene dine, ikke gi opp med en gang det skurrer litt. man må gi for å få :)

lykke til videre :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277570-hvordan-vet-man/#findComment-2239653
Del på andre sider

Kan du gi meg en definisjon av "den rette"?

Et forhold er ikke noe som bare skjer på samme måte som solen skinner eller regnet siler ned i nakken din.

Et varig forhold handler om en grunnforutsetning av et noen lunde fornuftig valg av partner. Deretter handler det om daglige valg og handlinger som til sammen vil bygge forholdet opp eller rive det fra hverandre.

Det vil være dager da den du valgte oppleves alt annet er riktig for deg og du spør deg om hvordan dette skal gå. Hvor vidt forholdet skal vare avhenger av hvor konstruktive dine valg og handlinger er på slike dager.

Om et forhold skal vare handler først og fremst om vilje, overbærenhet og klokskap. Det er mange du kan få et varig forhold til. (Jeg forutsetter da at din utvalgte ikke er en økonomisk katastrofe, notorisk utro, utspekulert drittsekk eller en annen ekstremutgave av noe veldig negativt.)

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277570-hvordan-vet-man/#findComment-2239680
Del på andre sider

jeg tror ikke vi noen gang vet når vi har funnet den rette. men man finner det heller ikke ut hvis man ikke har troen og prøver. jeg har vært i tre forhold, det første var jeg veldig ung og det kunne aldri funket, neste mann funket fint, men han forgudet meg og alt ble feil. klarte heller aldri og se oss i fremtiden ( hus,barn osv) men da jeg møtte han jeg nå er sammen med kjente jeg en følelse jeg ikke hadde hat før, jeg hadde troen på oss. kunne og kan se en fremtid der vi har hus og er blitt familie. og har ingen problemer med å si at "når vi er gammel....". osv... vi har nå vært sammen i to år er forlovet og venter barn. tenker slik, hvorfor vente når det føles så riktig.

husker da vi forlovet oss, da jeg fortelte dette til mine foreldre sa de: er du sikker på at du har gjort det rette nå? da svarte jeg: det er det ingen som vet, men kan bare finne det ut ved å prøve :) hvis man skal gå hele livet og være usikker og ikke tør å satse kan det ikke gå særlig bra. dessuten får vi et barn nå, gleder oss kjempe masse. og hvis det skulle skje noe om ett eller ti år har vi noe sammen som er hvert å kjempe for.. har troen på forholdet jeg nå er i og vil ha det hele livet hvis det er mulig...

så du må nesten bare følge følelsene dine, ikke gi opp med en gang det skurrer litt. man må gi for å få :)

lykke til videre :)

"er du sikker på at du har gjort det rette nå? da svarte jeg: det er det ingen som vet, men kan bare finne det ut ved å prøve"

Godt sagt! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277570-hvordan-vet-man/#findComment-2239910
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...