Gå til innhold

Er det virkelig ikke farlig..

Anbefalte innlegg

Gjest Det lurer jeg på i dag

å få orgasme når man er gravid?

Om jeg er i slutten av mensuka, og bare blør bittelitt.. Får jeg da orgasme, begynner jeg å blø skikkelig igjen (ikke så lang tid da).

Og da jeg var gravid for en stund siden, begynte jeg å blø bittelitt. Vet at småblødninger er vanlig under graviditet (hadde det også under forrige svangerskap). Jeg fikk orgasme da på kvelden (ikke samleie), og begynte å storblø etterpå. Det var spontanabort. Så hvordan kan det å få orgasme under svangerskapet vært ufarlig, når blødningen tiltar så når det skjer, både ved mens og SA?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277596-er-det-virkelig-ikke-farlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mener jeg

Det har nok vært tilfeldig at du fikk SA etter orgasme. SA måtte allerede ha vært i gang, du begynte sikkert å blø bitte litt innvendig og orgasme forårsaket kramper i musklene som fremskyndte at blødning ble synelig. Dette er min teori.

Orgasme i seg selv fører ikke til blødninger, men det er jo kramper. Under graviditeten er slimmhinne godt forsynt med blod og man kan lett blø fra kjede akkurat som man blør neseblod. Det skjer jo svært ofte at man blør etter at man har hatt samleie, og gynekologer mener at det skal være ufarlig. Seolvfølgelig anbefaler de å avvente med sex inntil blødning er stoppet i noen dager, men dette fordi man skal sjekke alle blødninger i svangerskapet .

Det at du opplevde SA kort etter orgasme var nok ubehagelig og tragisk tilfelle.

Orgasme er ikke farlig fordi når fosteret har gravd seg skikkelig ned og fosteret er levedyktig, så sitter det bom fast!

Jeg har vært gravid 3 ganger og har født 3 barn. I alle svangerskapene har jeg hatt mange orgasmer - noen kraftige andre litt roligere. Når magen blir stor så kjenner jeg godt at livmoren blir hard under orgasmen. Det blir nesten som en kynner.

Din spontanabort ble muligens bittelitt fremskyndet av orgasmen, men den ble ikke forårsaket av orgasmen. Du hadde abortert uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...