Gjest (Anonymous) Skrevet 21. mai 2001 Skrevet 21. mai 2001 Hei Jeg lurer på en ting angående utsettelse av menstrasjonen. Vi prøver da som sagt å bli gravid og har ett stort ønske om det. Men så skal vi reise til syden i sommer og da har jeg nå regnet ut at når vi har vært der en uke så skal jeg egentlig ha mensen. Hvordan blir det da visst jeg utsetter mensen i ti dager og kanskej er gravid?? Kan dette ta skade. For jeg må jo begynne å ta disse tabelettene ett par dager før forventet mens og da vet jeg jo ikke om jeg er gravid? Så er spørsmålet om dette kan ta skade ved å ta disse utsettelsetabelettene? Hilsen 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 21. mai 2001 Skrevet 21. mai 2001 Jeg vil anbefale deg denne metoden hvis det er sjansen for at du kan bli gravid. · Hvis man er ute i god tid, kan man fremskynde mensen. Man må da starte over en måned før mensen man ønsker å utsette. På første dag av denne syklus (første blødningsdag) begynner man med p-pille (Follimin, Microgynon eller Marvelon) som man tar i så mange dager som man ønsker å endre på syklus. Når man er ferdig med tablettene (f.eks etter en uke) vil man få mensen etter to dager. Neste mens vil så komme en måned senere. Man slipper å bruke tabletter med evt bivirkninger i den periode man ikke ønsker mens. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.