Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er mulig dette spørsmålet ikke passer helt inn i dette forumet, men jeg spør nå allikevel. Jeg lurer bare på hva dere som leser dette tenker om det å innlede et forhold når jeg selv er student og den jeg liker jobber ved universitetet/høyskolen jeg går på? Skolen er veldig liten og samfunnet her er lite og gjennomsiktig. Jeg er masterstudent, 24 år, han jobber i IT-avdelingen, 36 år. Vi har ikke "gjort" noe enda, jeg vet ikke engang om han liker meg, men vi møtes relativt ofte og jeg føler det er noe på gang. Vil bare vite hva folk synes om dette før jeg gjør noe mer fremstøt. :-) Er dette "feil" siden han jobber ved samme insitusjon som jeg er student ved?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277663-kj%C3%A6rlighet-mellom-student-og-ansatt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreleser har ikke lov til å innelde et forhold til en av sine studenter i alle fall, det er rett og slett ikke tillatt. Men såvidt jeg skjønner er ikke denne mannen din forelser, men en annen ansatt ved universitetet? Er ikke sikker på hvordan saken da stiller seg i forhold til lovverket, men det skulle ikke være noe problem såvidt jeg kan skjønne.

Foreleser har ikke lov til å innelde et forhold til en av sine studenter i alle fall, det er rett og slett ikke tillatt. Men såvidt jeg skjønner er ikke denne mannen din forelser, men en annen ansatt ved universitetet? Er ikke sikker på hvordan saken da stiller seg i forhold til lovverket, men det skulle ikke være noe problem såvidt jeg kan skjønne.

Nei, jeg har ingenting med ham å gjøre skolemessig, bortsett fra hvis jeg har dataproblemer... Vet at det er ulovlig for en foreleser å innlede et forhold til sin student, men tror nok at det i hvert fall er lov for oss to å innlede et forhold. Men hva synes du/dere om dette? Hadde dere stusset på det? Hadde dere syntes det hadde vært unaturlig?

Gjest sjøstjerna