Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er mulig dette spørsmålet ikke passer helt inn i dette forumet, men jeg spør nå allikevel. Jeg lurer bare på hva dere som leser dette tenker om det å innlede et forhold når jeg selv er student og den jeg liker jobber ved universitetet/høyskolen jeg går på? Skolen er veldig liten og samfunnet her er lite og gjennomsiktig. Jeg er masterstudent, 24 år, han jobber i IT-avdelingen, 36 år. Vi har ikke "gjort" noe enda, jeg vet ikke engang om han liker meg, men vi møtes relativt ofte og jeg føler det er noe på gang. Vil bare vite hva folk synes om dette før jeg gjør noe mer fremstøt. :-) Er dette "feil" siden han jobber ved samme insitusjon som jeg er student ved?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277663-kj%C3%A6rlighet-mellom-student-og-ansatt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreleser har ikke lov til å innelde et forhold til en av sine studenter i alle fall, det er rett og slett ikke tillatt. Men såvidt jeg skjønner er ikke denne mannen din forelser, men en annen ansatt ved universitetet? Er ikke sikker på hvordan saken da stiller seg i forhold til lovverket, men det skulle ikke være noe problem såvidt jeg kan skjønne.

Foreleser har ikke lov til å innelde et forhold til en av sine studenter i alle fall, det er rett og slett ikke tillatt. Men såvidt jeg skjønner er ikke denne mannen din forelser, men en annen ansatt ved universitetet? Er ikke sikker på hvordan saken da stiller seg i forhold til lovverket, men det skulle ikke være noe problem såvidt jeg kan skjønne.

Nei, jeg har ingenting med ham å gjøre skolemessig, bortsett fra hvis jeg har dataproblemer... Vet at det er ulovlig for en foreleser å innlede et forhold til sin student, men tror nok at det i hvert fall er lov for oss to å innlede et forhold. Men hva synes du/dere om dette? Hadde dere stusset på det? Hadde dere syntes det hadde vært unaturlig?

Gjest sjøstjerna

Nei, jeg har ingenting med ham å gjøre skolemessig, bortsett fra hvis jeg har dataproblemer... Vet at det er ulovlig for en foreleser å innlede et forhold til sin student, men tror nok at det i hvert fall er lov for oss to å innlede et forhold. Men hva synes du/dere om dette? Hadde dere stusset på det? Hadde dere syntes det hadde vært unaturlig?

Tror ikke jeg hadde reagert om en master student i feks historie hadde forhold med en på IT avdelingen. Hva skulle liksom problemet ha vært? master studenten "vinner" ingenting på dette rent faglig.

Dette er greit rent juridisk.

I dette tilfellet virker det helt ok også moralsk/sosialt (eller hva man kan kalle det?) også. Dere er voksne mennesker som tilfeldigvis har tilknytning til samme lærested. At han er ansatt og du student burde ikke være noe problem.

Annonse

Jeg hadde overhode ikke stusset på det! Dere er såpass voksne (aldersmessig) begge to at det er ikke noe noen andre har noe med. :o) Lykke til!

Nei, det er ikke feil. Det er helt greit.

Siden flere er inne på at det blir annerledes om den utvalgte er ens foreleser eller veileder, kan jeg fortelle at der jeg tok hovedfag, var det en av studentene som hadde et åpenlyst forhold til en av professorene, som også var hennes veileder på hovedoppgaven. Men ingen så ut til å reagere på det, og det fikk ingen følger for noen av dem. Hvorvidt han var gift, var det ingen som gadd å reflektere over. Så det vet jeg til dags dato ikke - vi visste ingenting om privatlivet til professorene.

Selv må jeg innrømme å ha flørtet temmelig intenst med min veieleder på et fuktig nachspiel. Han var utrolig sjarmerende. Men han tok til fornuften og sa "du er farlig". Med disse ordene gikk jeg ut i natten og var egentlig godt fornøyd. Farlig hørtes spennende ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...