Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 63. har haft astma i over et år. Måske arvelig. havde også en tur for 15 år siden i forb med kraftig forkjølelse. Hele siste sommer store mengder slim, som efterhånden ble til pustevansker.Det ergrer meg, at kroppen ikke selv kan kurere denne slimdannelse. Er det betennelse eller allergi? Slimen kan være grønfarget, og kommer i store mengder - store klatter. Det gir en pipende knurrende lyd når jeg ligger meg om kvellen. Det er ikke noe bedre i den varme tid.

Er der noen som har haft gode erfaringer med alternative ting.

Jeg bruker ventoline opp til 4 ganger pr dag. Det har en god virkning.

Jeg får også ordineret Pulmicort, men liker det ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277685-astma-i-15-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Når astma starter opp i skikkelig voksen alder som hos deg, spiller gjerne infeksjoner en avgjørende rolle. I første omgang bør man klart utredes hos en lungespesialist både for å å se nærmere på bakgrunnen for dette og for sette igang den mest optimale behandling. Det er forøvrig svært sjelden at man greier seg uten inhalasjonskortison (for deg Pulmicort) og i vanlige doser har jeg ingen motforestillinger til det.

Ellers tror jeg et sunt levesett med regelmessig mosjon er bra for deg. Jeg mener nok det er viktigere enn såkalte alternative "ting".

Lykke til !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277685-astma-i-15-%C3%A5r/#findComment-2241647
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...