Gjest Ruthi Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hei. Jeg skal inn nå for å få brystreduksjon. Jeg har ikke fått noe beskjed om å slutte å røyke, mens en annen kvinne som fikk dette gjort på samme sykehus fikk den beskjeden - 14 dager før og 14 dager etter måtte hun være røykfri. Nå er det bare en uke til jeg skal inn, hjelper det hvis jeg slutter nå ? Jeg har vært inne på titalls sider på nettet og sett på brystreduksjon, kun to av de jeg har funnet sier at man skal slutte å røyke 2 uker før. Noen sier ingenting om det, og andre sier 6-3 timer før selve operasjonen..Hva er rett ? Kjenner flere som har gjort omfattende operasjoner som feks slankeoperasjon, bukplastik, silikon innlegg, keisersnitt.. Mange av de røykte, er det så stor forskjell på disse typer operasjoner ?Og hva kan skje nå som jeg bare har 1 uke igjen til operasjonen og feks slutter idag ? Er det større sjans for at jeg får komplikasjoner som koldtbrann, blodpropp ol nå ? Blir litt redd jeg nå.....Er foressten 31 år ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277711-brystreduksjon-og-r%C3%B8yking/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blodsirkulasjon og sårheling Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Det er særlig tilheling av operasjonssårene som går mye langsommere hos røykere enn ikkerykere. Men generell blodsirkulasjon og mye annet som er viktig for et godt resultat, er bedre hos ikke-røykere enn røykere. Det er sikkert bedre å slutte nå enn å røyke frem til operasjonen, ihvertfall! Så kan du jo ta en telefon for sikkerhetsskyld og høre om de har glemt å fortelle deg at du skal være ikke-røykende, eller om de ikke synes det er så farlig. Men slutt nå, ihvertfall. Kanskje dette er den gangen du klarer å slutte for godt eller reduserer røykingen masse også etter operasjonen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277711-brystreduksjon-og-r%C3%B8yking/#findComment-2241029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Røking nedsetter hudsirkulasjonen. Sår har derfor generelt vanskeligere for å gro hos røkere. Avhengig av hvilket inngrep som skal gjøres er det derfor av større eller mindre viktighet å slutte. Jo lenger tid uten røyk, desto bedre, fordi effekten henger lenge i. I praksis velger man gjerne å si et par uker før reduksjonsplastikk, mens jeg forlanger minst 3 måneder ved en facelift, der faren for hudproblemer er enda større. Altså slutt i dag. Er du smart, begynner du ikke igjen selv om du selvsagt har "lov" til dette når sårene er grodd! (for da er røykesuget alt blitt mye mindre). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277711-brystreduksjon-og-r%C3%B8yking/#findComment-2241040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbf Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Oy :-) Svarer ikke på det du spurte om, men..... Jeg skal inn til vurdering 07.08, brystreduksjon. Jeg er bare så engstelig for at jeg ikke får innvilget reduksjon...... Jeg er 160 høy, veier 63 kg, og bruker E-cup. Jeg har smerter i hele ryggen, nakken og til og med midjen, fordi jeg må være så oppreist når jeg går, ellers stikker det overalt i ryggen. Gruer meg og gleder meg :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277711-brystreduksjon-og-r%C3%B8yking/#findComment-2258104 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terjesi Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Oy :-) Svarer ikke på det du spurte om, men..... Jeg skal inn til vurdering 07.08, brystreduksjon. Jeg er bare så engstelig for at jeg ikke får innvilget reduksjon...... Jeg er 160 høy, veier 63 kg, og bruker E-cup. Jeg har smerter i hele ryggen, nakken og til og med midjen, fordi jeg må være så oppreist når jeg går, ellers stikker det overalt i ryggen. Gruer meg og gleder meg :-) Hei :-) Jeg har nå fått mine bryster redusert fra DD / E til C. Gikk kjempe fint. Jeg er 177 høy, veier 78 kg og hadde DD/E cup. Slet med dårlig holdning og rygg vondt. Legen som vurderte meg sa at det ikke var så mye i de ( var ikke så tunge) men at de hang mye. Fikk godkjenning med en gang. Ut fra det du skriver, så er jeg VELDIG sikker på at du får en slik operasjon :-) LYKKE TIL :-) La meg få høre hvordan det går.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277711-brystreduksjon-og-r%C3%B8yking/#findComment-2258167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbf Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Hei :-) Jeg har nå fått mine bryster redusert fra DD / E til C. Gikk kjempe fint. Jeg er 177 høy, veier 78 kg og hadde DD/E cup. Slet med dårlig holdning og rygg vondt. Legen som vurderte meg sa at det ikke var så mye i de ( var ikke så tunge) men at de hang mye. Fikk godkjenning med en gang. Ut fra det du skriver, så er jeg VELDIG sikker på at du får en slik operasjon :-) LYKKE TIL :-) La meg få høre hvordan det går.. Så spennende !! Mine henger også, faste er de ikke heller. Om jeg får det innvilget skal jeg ha B-cup og intet større. Nå vil jeg nyte livet fremover uten denne vekta på brystkassen. Jeg er så lei smerter og føler også utseendemessig det ser rart ut på meg. Jeg er så liten (lav) og brystene stikker sånn ut på overkroppen. Jeg har hatt komplekser i alle år pga dette. Menn kommenterer brystene mine (etter noe sprudlevatn....) og det gjør vondt inni meg. Ja, du skal få høre :-) Kan du fortelle litt om tiden etterpå? Når klarte du å ta rengjøring av gulv og slikt f.eks? Eller bære varer hjem fra butikken? (Jeg bor alene og kjører ikke bil.) Smerter er jeg ikke redd for. Men lurer på hvor lenge jeg forblir "hjelpeløs". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277711-brystreduksjon-og-r%C3%B8yking/#findComment-2258277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terjesi Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Så spennende !! Mine henger også, faste er de ikke heller. Om jeg får det innvilget skal jeg ha B-cup og intet større. Nå vil jeg nyte livet fremover uten denne vekta på brystkassen. Jeg er så lei smerter og føler også utseendemessig det ser rart ut på meg. Jeg er så liten (lav) og brystene stikker sånn ut på overkroppen. Jeg har hatt komplekser i alle år pga dette. Menn kommenterer brystene mine (etter noe sprudlevatn....) og det gjør vondt inni meg. Ja, du skal få høre :-) Kan du fortelle litt om tiden etterpå? Når klarte du å ta rengjøring av gulv og slikt f.eks? Eller bære varer hjem fra butikken? (Jeg bor alene og kjører ikke bil.) Smerter er jeg ikke redd for. Men lurer på hvor lenge jeg forblir "hjelpeløs". Hei . Beklager at det tok slik tid før jeg svarte, har vært på ferie. Du kommer til å være hjelpeløs en liten stund etterpå ja. Skal ikke løfte tungt de første 3-4 ukene. De første 2 ikke så mye som en liter melk en gang. Du kommer ikke til å klare å vaske håret ditt selv på 2 uker - du kan ikke dusje før alle stingene er tatt. Gulv vask og støvsuging er ikke så bra før etter en stund, du vil ikke klare det heller den først tiden. Du bør ikke kjøre bil før etter 3-4 uker på grunn av bevegelsene. Sykle vil jeg tro er det samme. Du må gå og sove i sportsbh i 3 mnd. Etter 5-6 uker så klarer du kanskje å ligge på sidene, ikke bare på ryggen. Det er det jeg har synes har vært verst, bare ligge på ryggen hele tiden. Nå er det 7 uker siden jeg gjorde det, og nå ligger jeg godt på siden :-) Vaske gulv og slikt har jeg gjort i noen uker nå. Nå har jeg jo 3 barn,.minsta er 18 mnd. Så jeg har nok ikke vært så forsiktig som jeg burde..Kjørte bil etter 3 uker, ikke så behagelig - men det gikk. Mens det stod på var det ikke så kjekt, men nå i ettertid så er jeg så utrolig glad for at jeg gjorde det. Har et helt nytt liv nå, er fornøyd med meg selv, holdningen er bedre, helsa bedre - ja, alt er kjempe flott.... Lykke til, håper jeg ikke skremte deg nå - vi er alle forskjellige, så det behøver ikke å være slik med deg... Hilsen Terjesi 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277711-brystreduksjon-og-r%C3%B8yking/#findComment-2266536 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbf Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hei :-) Jeg har nå fått mine bryster redusert fra DD / E til C. Gikk kjempe fint. Jeg er 177 høy, veier 78 kg og hadde DD/E cup. Slet med dårlig holdning og rygg vondt. Legen som vurderte meg sa at det ikke var så mye i de ( var ikke så tunge) men at de hang mye. Fikk godkjenning med en gang. Ut fra det du skriver, så er jeg VELDIG sikker på at du får en slik operasjon :-) LYKKE TIL :-) La meg få høre hvordan det går.. Heissan Var til vurdering i går, og fikk godkjennelse på operasjon, så happy ! Skal inn 10. sept, grytidlig på morgenen. Skal møte der 6.30, og må jo også reise mange mil først. Men det går greit det. Kan sove når jeg er hjemme igjen. Jeg jobber litt (lite) med rengjøring, må vel holde meg hjemme de første 4-5-6 ukene tenker jeg, etter inngrepet. Skal traktere både støvsuger og mopp i store hus på flere etasjer. Men alt er jo en overgang. Gleder meg bare så veldig til ryggen får god holdning igjen og jeg slipper å henge sånn jeg gjør nå. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277711-brystreduksjon-og-r%C3%B8yking/#findComment-2271842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.