Gå til innhold

Irritasjonsmoment - kanskje uten grunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt om jeg farer opp for noe som er en bagatell eller ikke, derfor spør jeg her, skal forklare så godt jeg kan.

Bor i borettslag og vi har en terasse bak huset som jeg liker å bruke de få dagene det er bra vær.

Problemet mitt er at det er en strøm av folk som går bak huset her.

Altså, det er en lekeplass bak husene her som jeg har sett blitt brukt etpar ganger på 4 år og det er ikke forbudt å gå dit på noen måte, men alle bruker den veien som en snarvei ned til byen, det sparer sånn ca 2 minutter på den veien isteden for å gå rundt.

De må altså omtrent gå over oss som sitter ute i våre bakgårder, gjennom lekeplassen og så gjennom andre folks bakgård på vei ut til veien.

Jeg blir vanvittig irritert fordi jeg føler det er så unødvendig og det blir pinlig f.eks hvis vi sitter og skal spise eller lignende og plutselig kommer det ukjente mennesker ramlende innpå, enda verre er det når jeg skal sole meg ...

Gjest bobby baluba
Skrevet

Kanskje du kan ta det opp i borettslaget eller andre naboer om å stenge den stien?

Skrevet

Du får sørge for å ligge å sole deg naken, kanskje de da forstår at det blir for privat å gå der? Er det en sti altså?

Gjest mallet
Skrevet

Dette må du nok leve med, så lenge det er offentlig tilgjengelig område. Men kanskje du kan sette opp et solseil eller lignende for å skjerme litt?

Skrevet

Dere kan vel sette opp et gjerde rundt den delen som er deres eiendom?

Skrevet

Er det privat grunn? Så kan dere sette opp et gjerde, eller bare et lite skilt som informerer folk om det.

Skrevet

Er det privat grunn? Så kan dere sette opp et gjerde, eller bare et lite skilt som informerer folk om det.

Nja, der vi sitter er det jo privar grunn, men det er laget en vei opp til lekeplassen, de må liksom gå forbi vår terasse for å komme seg dit. Det er laget trapp osv opp dit.

De er sånn ca to meter fra der vi sitter og hvis det hadde vært noen unger som skulle leke eller noe ville det vært helt greit, men som sagt så bruker folk det som en snarvei til byen, de må også gå igjennom en annen privat hage på oversiden her uten at det ser ut som de nøler.

Det er snakk om å spare noen minutter , syns bare det er unødvendig.

Man ser jo de som går forbi blir flaue når vi sitter ute, men de gjør det igjen uansett, må vel bare leve med det.

Skrevet

Nja, der vi sitter er det jo privar grunn, men det er laget en vei opp til lekeplassen, de må liksom gå forbi vår terasse for å komme seg dit. Det er laget trapp osv opp dit.

De er sånn ca to meter fra der vi sitter og hvis det hadde vært noen unger som skulle leke eller noe ville det vært helt greit, men som sagt så bruker folk det som en snarvei til byen, de må også gå igjennom en annen privat hage på oversiden her uten at det ser ut som de nøler.

Det er snakk om å spare noen minutter , syns bare det er unødvendig.

Man ser jo de som går forbi blir flaue når vi sitter ute, men de gjør det igjen uansett, må vel bare leve med det.

Kan dere sette opp en levegg?

Gjest miss orange
Skrevet

Siden det er borettslag, tar de det bare opp der. Send et brev til styret, hvis det blir nedlagt skriftlig forbud mot å gå der bare for å spare noen skritt, så er det vel noen som tenker seg om iallefall. I borettslag blir alt mulig småprik tatt opp, så det her kan du trygt lufte for øvrigheta!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...