Gå til innhold

Mensen etter p-pillebruk

Anbefalte innlegg

Gjest Håper snart å bli gravid

Hei! Jeg er en jente på 35 år, som har brukt p-pillen uavbrutt i 12 år. Jeg sluttet med p-pillen 23.mars 2007. Etter at jeg sluttet med p-pillen, har jeg hatt følgende menstrasjoner: 28.mars - 30.mars, 22.april - 23.april, 1.juni - 2.juni. Tror du jeg da har eggløsning? Før bruk av p-pillen varte mine menstasjoner i fire til fem dager, og syklusen var på 28 - 35 dager. Jeg var plaget av voldsome menstrasjonssmerter, som gjorde meg arbeidsufør og sengeliggende første menstrasjonsdag. Jeg har ikke fått tilbake disse smertene heller. Nå ønsker jeg meg veldig barn, og lurer på hvordan du tror mine muligheter er til å bli gravid nå, ut ifra hvordan mensen min nå har blitt. Jeg blir veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277731-mensen-etter-p-pillebruk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

En normal syklus regnes fra 21 (25) dager til 35 dager. Du har hatt to syklus’er uten p-pille med intervall på 26 og 39 dager. Det er ikke mulig å si om du har hatt eggløsning, men det er sannsynlig. Hvis du fortsetter med syklus lengre enn 35 dager, synes jeg du skal bli henvist til en gynekolog for sjekk. Er blødningene/syklus normale, venter man til det er går ett år med å søke hjelp. Man kan sjekke med eggløsningssticks for eggløsning og man kan måle temperatur som stiger litt etter eggløsning, og man kan også med en blodprøve tatt en uke før ventet menstruasjon se om det har vært eggløsning. Den mest fruktbare tid er i seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen som igjen er to uker før ventet menstruasjon.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...