Gjest Nessie Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Lurer om jeg muligens har blitt gravid igjen, selv om planen var å vente en mnd eller to hvertfall.. Jeg hadde en SA 26 april, har enda ikke hatt mensen- Når kan jeg ta en test? Er det fortidlig enda? Føle rmeg virkelig gravid, men mulig det bare er en ønsketenkning. Og er der uheldig å bli gravid etter en SA og utskrapning- altså at jeg blir gravid før jeg har mensen en omgang? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277772-gravid-etter-sa/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gravitasjon Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Du blir ikke gravid igjen før kroppen er klar for det, så sånn sett gjør det ingenting at du ikke har hatt mensen først. Det blir bare litt vanskeligere å fastsette termin. Siden du ikke vet når du har hatt eggløsning kan du ta en test nå, men om den er negativ er det jo ikke sikkert at det stemmer, så om mensen ennå ikke er dukket opp om en ukes tid ville jeg tatt en test til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277772-gravid-etter-sa/#findComment-2240877 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nessie Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Du blir ikke gravid igjen før kroppen er klar for det, så sånn sett gjør det ingenting at du ikke har hatt mensen først. Det blir bare litt vanskeligere å fastsette termin. Siden du ikke vet når du har hatt eggløsning kan du ta en test nå, men om den er negativ er det jo ikke sikkert at det stemmer, så om mensen ennå ikke er dukket opp om en ukes tid ville jeg tatt en test til. Vi har igrunnen brukt kondom når vi har hatt sex, alle ganger utenom 17og 18mai- så er jeg gravid nå så vet jeg når unnfangelsen fant sted Er det for tidlig å teste nå om jeg ble gravid iløpet av disse 2 dagene? Var inne på babyverden å kikka og der regna jeg ut hvor langt jeg eventuellt er på vei. 4uker og 4dager- Er det da gammelt nok til å bli testa pos. om jeg er det? Prøver så godt jeg kan å ikke tenke for mye på det, heller ta ting som de kommer- men det er sannelig ikke lett nei 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277772-gravid-etter-sa/#findComment-2240891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gravitasjon Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Vi har igrunnen brukt kondom når vi har hatt sex, alle ganger utenom 17og 18mai- så er jeg gravid nå så vet jeg når unnfangelsen fant sted Er det for tidlig å teste nå om jeg ble gravid iløpet av disse 2 dagene? Var inne på babyverden å kikka og der regna jeg ut hvor langt jeg eventuellt er på vei. 4uker og 4dager- Er det da gammelt nok til å bli testa pos. om jeg er det? Prøver så godt jeg kan å ikke tenke for mye på det, heller ta ting som de kommer- men det er sannelig ikke lett nei Det er vanlig å teste positivt ca 14 dager etter eggløsning, så du kan godt teste nå. Eller vente noen dager for å være helt sikker på riktig resultat, om du orker 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277772-gravid-etter-sa/#findComment-2240908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Vi har igrunnen brukt kondom når vi har hatt sex, alle ganger utenom 17og 18mai- så er jeg gravid nå så vet jeg når unnfangelsen fant sted Er det for tidlig å teste nå om jeg ble gravid iløpet av disse 2 dagene? Var inne på babyverden å kikka og der regna jeg ut hvor langt jeg eventuellt er på vei. 4uker og 4dager- Er det da gammelt nok til å bli testa pos. om jeg er det? Prøver så godt jeg kan å ikke tenke for mye på det, heller ta ting som de kommer- men det er sannelig ikke lett nei Det tar et par uker fra befruktning til det synes på test sånn generellt så du kan bare teste nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277772-gravid-etter-sa/#findComment-2240909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nessie Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Det er vanlig å teste positivt ca 14 dager etter eggløsning, så du kan godt teste nå. Eller vente noen dager for å være helt sikker på riktig resultat, om du orker Da får jeg vente et par dager til, vanskelig men men... Føler meg gravid jeg Krysser fingre! Takk for svar!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277772-gravid-etter-sa/#findComment-2240917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hope Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Da får jeg vente et par dager til, vanskelig men men... Føler meg gravid jeg Krysser fingre! Takk for svar!!!! Hei Nessie, Ville bare si at jeg har det nokså likt som deg. Jeg hadde en sa 29 april, bare tre dager etter deg - og har heller ikke fått igjen mensen. Hadde ekstreme smerter for en ukes tid siden, så jeg lurer på om det kan ha vært eggløsning.Venter derfor en uke til før jeg tester... MEN du kan altså fint bli gravid før du har fått igjen mensen. Noen blir jo veldig lett gravid igjen etter en sa..Jeg håper også at jeg er gravid igjen, men venter i spenning. Er så utrolig trett og har vonde bryster, og det er mine største symptom i såfall. Hva med deg, noen symptomer? Har ellers hørt at noen sier det kan være lurt å vente til man får mensen igjen før man blir gravid, men min lege - OG gynekologen på sykehuset sa det var helt fint å bli gravid igjen med en gang... Så du og jeg får vel vente i spenning - eller teste. Ps. mensen kommer igjen etter en sa mellom 4-6 uker. De fleste jeg kjenner som har hatt en sa, fikk mensen etter 4 uker...men for noe kan det altså gå 6 uker..så da er det hvertfall håp om graviditet nå LYKKE TIL! ) Klem, Hope 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277772-gravid-etter-sa/#findComment-2241196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nessie Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hei Nessie, Ville bare si at jeg har det nokså likt som deg. Jeg hadde en sa 29 april, bare tre dager etter deg - og har heller ikke fått igjen mensen. Hadde ekstreme smerter for en ukes tid siden, så jeg lurer på om det kan ha vært eggløsning.Venter derfor en uke til før jeg tester... MEN du kan altså fint bli gravid før du har fått igjen mensen. Noen blir jo veldig lett gravid igjen etter en sa..Jeg håper også at jeg er gravid igjen, men venter i spenning. Er så utrolig trett og har vonde bryster, og det er mine største symptom i såfall. Hva med deg, noen symptomer? Har ellers hørt at noen sier det kan være lurt å vente til man får mensen igjen før man blir gravid, men min lege - OG gynekologen på sykehuset sa det var helt fint å bli gravid igjen med en gang... Så du og jeg får vel vente i spenning - eller teste. Ps. mensen kommer igjen etter en sa mellom 4-6 uker. De fleste jeg kjenner som har hatt en sa, fikk mensen etter 4 uker...men for noe kan det altså gå 6 uker..så da er det hvertfall håp om graviditet nå LYKKE TIL! ) Klem, Hope Heisann! Jeg har vel egntlig ikke så veldig mange symptomer- Men har vært utrolig trett i det siste, men sover dårlig om nettene av en eller merklig grunn. Når jeg var gravid så hadde jeg ikke ikke noen særlige symptomer, de kom etter jeg var hos legen. Jeg bare følte det på meg at noe var på gang. Tok en test og den var negativ men slo meg ikke til ro med den tanken. Etter en uke gikk jeg til legen å tok en test og den var posetiv! Jeg hadde bestemt meg for å ikke ta noen grav. test før til helga- men klarte ikke vente og tok en test i dag. Den var negativ. Om jeg ikke får mensen til helga så tar jeg en ny test, for jeg føler som sist at noe er på gang. Hatt mensmurringer i over en uke, det hadde jeg forrige gang jeg var gravid også. Dessuten så drømmer jeg hele tida at jeg _er_ gravid, så jeg skal ikke tro på denn testen jeg tok i dag helt enda. Håper så inderlig at det har klaffa. Masse lykke til til deg også! Krysser fingre for oss begge 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277772-gravid-etter-sa/#findComment-2241599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.