Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg får veldige humørsvingninger i dagene før menstruasjonen, og dette sliter noe voldsomt på forholdet mellom meg og kjæresten min. I denne forbindelse har jeg tre spørsmål:

Finnes det legemidler som kan jevne ut og "sprite opp" humøret mitt litt? Er det i så fall vanskelig å få resept på dette legemiddelet? Er en eventuell behandling svært kostbar?

Kjæresten min blir veldig glad dersom jeg får svar... :-)

22 år

Mette Moen, Gynekolog
Skrevet

Vi har per i dag ikke noe effektivt middel mot PMS. Lykkepillen er under utprøvning og ser ut til å kunne hjelpe, men den er fortsatt ikke godkjent til det bruket. Har du forsøkt p-pille (monofasisk med samme hormon i alle piller) ? De koster 30-100 kr er måned. Trening i aktuelle periode kan også hjelpe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...