Gjest BaBy87 Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 jeg er livredd for å gå til gynokolog.. prøver å bli gravid men vis jeg blir det vet jeg ikke om jeg tør å ta gynokolgisk unnersøkelse.. men lurte på om du kunne forklare hva som skjer der og hva de gjør og om det gjør vondt.. har veldig anst for at noen ska pirke der nede.. håper du kan hjelpe meg å bli litt mindre redd!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277782-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Du kan ha med deg kjæresten, en venninne eller noen andre du stoler på, det har du rett til, om du vil det. Det er ikke farlig, men jeg skjønner at tanken på det er ubehagelig, vi blottlegger jo våre aller mest intime deler, men husk at de aller fleste leger foretar slike undersøkelser hver eneste dag, flere ganger om dagen. Du halvt sitter/halvt ligger i en gynekologstol med bena i bøyler, avkledd nedentil. Legen setter inn et speculum, en slags metallhylse som han så vider ut for å se inn i skjeden. Han kan ta en celleprøve fra livmorhalsen (det bør du gjøre hvert tredje år om du er seksuelt aktiv), noen sier det kjennes som et lite klyp, selv har jeg aldri kjent noe til det. Han tar så ut speculumet og kjenner på livmorens posisjon med to fingre i skjeden og den andre hånden på magen og trykker litt, det kan være litt ubehagelig om han trykker hardt på magen. Det er gjort på et par minutter og jeg har så langt ikke opplevd at legen ikke har vært profesjonell og diskret ved en gu. Noen foretrekker kvinnelige leger til akkurat dette, selv foretrekker jeg mannlige fordi jeg synes de er forsiktigere og mer varsomme, har prøvd begge deler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277782-hjelp/#findComment-2240927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.