Gjest Bregnia 26 år Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Hei! Jeg er endelig gravid i ca 4 uke etter å ha sluttet på p pillen for 13 måneder siden. For litt over en måned siden fikk e en liten blødning/brun utflod som varte ca 6 dager.Det var ikke som en normal mens.Mye mindre! Og jeg ble samtdig med dette øm i brystene.For 5 dager(onsdag) siden fikk jeg konstantert at jeg er gravid. Bare en dag senere(torsdag) virket det som om jeg ble litt sår og det klødde litt i skjede åpningen.Fikk ettehvert litt brunt utflod og litt blod på toalettpapiret.Sårheten gikk over etter et par dager.Jeg gikk til legen(lørdag)og han tok en ultra lyd.Alt såg bra ut.Men det var jo for tidlig for han å si noe mer.Han sa at hvis den fortsatte i over en uke og den forandret seg skulle jeg bestille time til gynekolog om tre uker,for da kunne man høre hjertet.Stemmer det at man kan høre det så tidlig? Jeg blødde ikke noe i går på dagen(søndag) men på kvelden var det litt lyse rosa på toalett papiret igjen. Var helt fin i dag igjen (mandag) helt til kvelden da det var litt lyse rosa igjen på papiret. Tar på ganske mye psykisk bar å se at det er litt blod. Det er ikke det hele tatt som noen mens.Mye mye mindre.Kan ikke sammenlignes. Har jeg noen grunn til bekymring? Er dette vanlig? Kan det være en langvarig abort? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277828-liten-bl%C3%B8dning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Når det er gått 6-7 uker siden siste menstruasjon, kan man se hjerteslag. Det kan være litt blødning i starten av en graviditet som ikke behøver å være farlig for fosteret, men det kan også være tegn på begynnende abort. Det er umulig ut fra beskrivelsen av blødningen å si om det er det ene eller det andre. Det er mulig ved en blodprøve tatt nå og igjen om et par dager å se om utviklingen går normalt, svangerskapshormonet HCG vil da visende stigende verdi. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277828-liten-bl%C3%B8dning/#findComment-2241294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillyme Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hei! Jeg blødde en uke før test og to uker etter poristiv test. Blødningen varierte fra lyserosa til brun/nesten svart. Det kom ikke blod hele tide, og det kunne gå en dag uten at jeg blødde. Forstår deg veldig godt når du sier at det tar på psykisk å gå sånn å blø. Jeg klarte ikke tenke på noe annet... Jeg gikk til legen for å få tatt hcg-prøver. Tok to med tre dagers mellomrom og så en uka etter. Hcg-nivået var stigende så blødningene var ikke farlige.Veldig greit å få vite dette, for da slappet jeg mer av! Og alt gikk fint til slutt, og nå har jeg ei tulle på 2 mnd. Lykke til! Håper det ordner seg. Ikke godt å gå rundt å bekymre seg!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277828-liten-bl%C3%B8dning/#findComment-2241434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.