Gå til innhold

Skummel artikkel om Yasmin...

Anbefalte innlegg

Gjest anonym bruker

Hei, jeg er 29år og har brukt p-pillen Yasmin i 2 år. Igår fant jeg denne artikkelen ("Alvorlig mistanke mot p-pille Yasmin") på Dagbladet.no: http://www.dagbladet.no/dinside/2007/06/04/502444.html Deretter har jeg ikke tatt pillen i 2 dager nå - søndag + mandag - og denne er uke 2. Jeg lurer på om hva du synes om den artikkelen, og om du virkelig ser noen alvorlig risiko involvert. Jeg har aldri hatt noe problem med denne pillen, ikke røyker, ikke drikker alkohol, spiser bare sun mat og har generelt en veldig god helse. Kan jeg bare tar pillen igjen ikveld, selv om jeg mistet de siste 2? Ellers hva skal jeg gjøre? På forhånd takk for ditt svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277878-skummel-artikkel-om-yasmin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er en tendens til at nye p-piller har større risiko for blodpropp enn de gamle. Det kan skyldes at nye piller appellerer til nye brukere. Det er det første året man bruker p-pille som er det mest risikable for blodpropp. Har man bestått denne prøvetid er risikoøkingen minimal. Du har brukt pillen i to år uten at det er skjedd noe, så du er utenfor faresonen. Hvis du i tillegg til de positive ting du nevner om din livsstil også kommer fra en frisk familie, kan du føle deg ganske trygg. Husk bare at alle (også menn) kan få blodpropp, så hvis det kommer symptomer med smerter i et ben eller pusteproblem, så søker man lege.

Du får selv bestemme om du vil fortsette, men husk å bruke annen prevensjon i en uke i og med at du har droppet to piller. Du får sikkert en blødning nå, men du kan likevel fortsette med pillene. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...