Gå til innhold

Betennelse etter mandeloperasjon?

Anbefalte innlegg

Gjest mandler

Hei Jeg opererte mandlene for 4 dager siden og registrerer at det er hvit belegg i halsen. Jeg får smertestillende Voltaren og Paralgin major og føler meg ok så lenge de virker. Ikke rart om jeg er litt groggy i halsen, men lurer på om det hvite belegget er tegn på betennelse og da vil vel en behandling av det være lurt. Synes heller ikke jeg er bedre i dag enn dagen etter operasjonen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277883-betennelse-etter-mandeloperasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det er vanlig at det dannes et gulhvitt fibrin-belegg i gropen der mandlene er fjærnet. belegget vil gradvis forsvinne etter 2-3 uker. vanlig å ha betydelig sårhet første uken etter operasjon. Ta eventuelt kontakt med fastlegen din og be denne te en blodprøve CRP; så kan infeksjon med stor sikkerhet utelukkes.

Gjest mandelarbeider

Hvitt belegg i halsen er helt vanlig etter mandeloperasjoner. Dårlig ånde er også helt normalt. Det kommer av belegget. Det blir borte etter hvert.

Hvis du har feber, hevelse i halsen, sterke smerter (slik at du ikke greier å spise på tross av smertestillende) verk i kroppen, frostanfall og generelt føler deg dårlig er dette tegn på infeksjon og du må få legen til å se på deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...