Gå til innhold

Magemuskler etter svangerskap

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym mamma

Jeg er 38 år og har hatt 3 svangerskap med keisersnitt på 5 år, siste fødsel for et halvt år siden. La på meg 10 kilo i siste svangerskap. Mitt problem er at jeg ser ut som jeg er 7 mnd gravid! Legen har undersøkt meg og sier at magemusklene mine har "sklidd fra hverandre" ut til sidene, slik at et bredt felt i midten er uten muskelbeskyttelse og defor buler ut. Det er ganske fortvilende når hun sier at dette kanskje aldri vil rette seg igjen. Finnes det virkelig ikke noe trening eller hjelpemidler som vil kunne få musklene mine på plass igjen? Og er det riktig at jeg må være forsiktig med sit-ups fordi jeg i min tilstand kan risikere å få brokk? Det er ikke så kjekt når folk gratulerer og spør når vi venter fjerdemann, og jeg finner heller ikke bukser som passer en slik kroppsform, unntatt gravideklær, og de er jeg ferdig med ! Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277891-magemuskler-etter-svangerskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Du kan få henvisning til en fysioterapeut som kan veilede deg i trening av de SKRÅ magemusklene; disse vil kunne holde glippen mer sammen. Dersom plagen vedvarer mer enn 1 år etter fødsel, må det trolig kirurgisk korreksjon til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...