Gjest LiGi Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Hei, Jeg har tidligere vært plaget av PCO og manglende eggløsning. Etter en medisinkur fikk jeg tilbake regelmessig menstruasjon, og det jeg har antatt er normal eggløsning. Jeg får positivt utslag på både eggløsningstester og hormonprøver jeg har tatt i forbindelse med utredinger og IVF-behandling. Jeg har vært gjennom tre mislykkede IVF-forsøk, pga min daværende partners dårlige sædkvalitet. I og med jeg har PCO er det vanskelig å unngå overstimulering. Første gang fikk vi ut 8 egg, men de var ikke helt modne. De to andre gangene hadde jeg mange store eggposer, som så helt fine og klare ut, men da de skulle tømmes var det ingen egg der. Ikke ett egg. Jeg har skjønt at dette er veldig sjelden, men jeg har ikke fått mange svar på hva som gikk galt fra legene. Nå er jeg med en ny partner som definitivt ikke har dårlig sædkvalitet og vi vil gjerne ha barn sammen. Jeg er imidlertid engstelig for at det at det ikke ble funnet egg under IVF-forsøkene betyr at mine eggløsninger ikke er reelle. Er det mulig å ha 'eggløsning' som slår positivt ut på hormonprøver uten at det faktisk er egg tilstede? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277964-eggl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Dessverre opplyser du ikke om din alder og hvor lenge du har forsøkt å bli gravid. Hvis alle prøver har vist tegn på eggløsning er det sannsynlig at det har vært, men noen ganger kan egget falle ut av ’posen’ før man får samlet det opp. Jeg vet ikke hvor lang tid det er gått fra du hadde IVF sist, men hvis din eggløsning er uregelmessig pga PCOS kan du evt forsøke pergotime i og med at du har ny partner, og så forsøke ny IVF igjen. En blodprøve tatt tidlig i syklus sier noe om din fruktbarhet. Det kan være lurt å sjekke hvis du ikke er helt ung. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277964-eggl%C3%B8sning/#findComment-2242338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.