Gå til innhold

Bruk av Diane eller Feminil når man ammer!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei! Jeg har en datter på snart 2 år som jeg fremdelses ammer (kveld/natt, av og til dag). Lurer på om jeg kan bruke p-pillen Diane eller Feminil og i hvilken grad vil det påvirke min datter hvis jeg begynner på denne type prevensjon.? Jeg har noe problemer med uren hud og har vært til konultasjon hos hudlege og fått resept på Diane. Venter på et raskt svar!!! Vennlig hlsen NN.

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Diane skal ikke brukes under amming. Eneste prevensjonspiller som kan brukes da er minipiller; men disse gir ofte forværrelse av kviser. Hør med hudlegen om du kan få noe ennet for kviser; Diane er ikke mye brukt mer. Alternativt bør du slutte å amme. Feminil kjenner jeg ikke til; men det bør være nevnt i pakningsvedlegget om man kan amme.

Gjest liten løve

Diane skal ikke brukes under amming. Eneste prevensjonspiller som kan brukes da er minipiller; men disse gir ofte forværrelse av kviser. Hør med hudlegen om du kan få noe ennet for kviser; Diane er ikke mye brukt mer. Alternativt bør du slutte å amme. Feminil kjenner jeg ikke til; men det bør være nevnt i pakningsvedlegget om man kan amme.

ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...