Gå til innhold

Lei av det

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Mange er slik

Det har da vært nok av innlegg her inne der folk mener at de plutselig har det for bra, og det liker de ikke. Dermed kutter de ut medisinen, drikker seg full osv., bare slik at de kan bli syk igjen.

Jeg har aldri hørt om diabetespasineter som nekter å ta insulin bare for å bli mest mulig syk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278123-lei-av-det/#findComment-2243226
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Det har da vært nok av innlegg her inne der folk mener at de plutselig har det for bra, og det liker de ikke. Dermed kutter de ut medisinen, drikker seg full osv., bare slik at de kan bli syk igjen.

Jeg har aldri hørt om diabetespasineter som nekter å ta insulin bare for å bli mest mulig syk.

Hø...man skal aldri si aldri....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278123-lei-av-det/#findComment-2243227
Del på andre sider

Annonse

Ikke mange vil være (p)syke.

Men en del kan nok like (p)sykdomsgevinstene.

Noen har kanskje ikke så mye annet å snakke om for øyeblikket enn (p)sykdom.

Folk med usynlige lidelser både fysiske og psykiske kan nok iblant føle seg tvunget til å snakke mer om sin sykdom enn de egentlig liker, fordi folk ikke vil akseptere at en som ser frisk ut kan ha sykdommer som gir begrensninger i hva h*n kan kjøre.

Der kan folk være skikkelig rare. På den ene siden vil de ikke akseptere at noen har f.eks. nedsatt arbeidskapasitet uten en grundig utleggning. Men når forklaringen kommer synes de at det blir for mye syting og sykdomsfiksering.

Jeg tror også at folk opplever det mye mindre truende og høre om en skadet minisk eller stukket lårmuskel enn angst og depresjon.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278123-lei-av-det/#findComment-2243261
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Folk med usynlige lidelser både fysiske og psykiske kan nok iblant føle seg tvunget til å snakke mer om sin sykdom enn de egentlig liker, fordi folk ikke vil akseptere at en som ser frisk ut kan ha sykdommer som gir begrensninger i hva h*n kan kjøre.

Der kan folk være skikkelig rare. På den ene siden vil de ikke akseptere at noen har f.eks. nedsatt arbeidskapasitet uten en grundig utleggning. Men når forklaringen kommer synes de at det blir for mye syting og sykdomsfiksering.

Jeg tror også at folk opplever det mye mindre truende og høre om en skadet minisk eller stukket lårmuskel enn angst og depresjon.

mvh

Det er sant det ja,folk er rare sånn...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278123-lei-av-det/#findComment-2243265
Del på andre sider

mvh

Jeg tror ensomheten er årsaken til at mange forblir psyke. De greier seg ikke uten støtte og oppfølging. Nodmenn er også et kaldt folkeslag. Jeg har vært mye i Spania og der kunne det komme helt fremmede folk å stryke meg på ryggen eller ruske meg i håret. Ikke ofte en ser menn klemme hverandre på gaten når de treffest. Der er barna også mye mer sammen med de voksne. Det var godt å se storfamilier samlet rundt langbord på restauranter. De voksne småpimpet, men ble ikke fulle. Barna ble også viet mye oppmerksomhet og de så ut til å storkose seg.

Jeg hørte et foredrag en gang om noen studenter som hadde levd sammen med pur fattige familier i leirhytter. De eide ikke nåla i veggen og slet for å fø hele familien med mat, men det de reagerte på var at disse menneskene var lykkelige. De bodde oppå hverandre, sang, lo, klemte hverandre og fortalte historier rundt bålet om kvelden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278123-lei-av-det/#findComment-2243287
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...