Gjest Nassa Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg har gått på betablokker i to år (Selo-Zok), de siste 5 månedene 50 mg om morgenen og 50 om kvelden, uten at blodtrykket har gått ned. Nå har fastlegen min prøvd ut Physiotens på meg og blodtrykket mitt kom under kontroll nesten på dagen. Sist jeg var hos han, spurte jeg om jeg kunne begynne å gå ned for å slutte med Selo-Zok, som jeg blir litt kvalm av og har mye mareritt. Da sa han veldig bestemt nei. I dag ringte jeg for å få resepter til sommerferien (snakket bare med kontorsøster), og hun gratulerte meg med at blodtrykket endelig var gått ned og jeg sa at ja, nå var jeg helt nede i 76 og 78 i undertrykk når jeg var i ro hjemme. Nå har jeg hentet ut reseptene fra apoteket, og ser at han har skrevet en 1/2 Selo-Zok o m morgenen og en halv om kvelden. Du kan jo ikke vite om han har skrevet feil eller om han har bestemt seg for å seponere Selo-Zoken, og han har reist på ferie, så han får jeg ikke spurt. Men OM du skulle ha seponert Selo-Zok, ville du gitt meg så lite som 25 mg om morgenen og 25 mg om kvelden da? Er det sånn man seponerer? Jeg tar også Divan Comp, en om dagen. Jeg er 62 år og har slitt med blodtrykket mitt i årevis. Helt til nå, altså. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/278172-seponering-av-betablokker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.