Gå til innhold

Vond lukt fra underlivet

Anbefalte innlegg

Gjest oslogutt-xyz

Hei Jeg er en gutt på 32. Til tider er jeg plaget av vond lukt fra underlivet. Føler ingen smerte eller ser noe merkelig der nede. Har tidligere hatt røde/rosa området innerst i låret på begge sider. Har da brukt dactacort for få bukt med det. I følge legen jeg var hos for en måned siden, så var huden nå litt slitt. Fikk beskjed om å bruke et hvit pulver. Samt at han ma meg drikke en del Biola. Ingen har hjulpet meg. Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278212-vond-lukt-fra-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei oslogutt-xyz !

Litt vanskelig å si hva som er årsaken til lukten. Du antyder et du kanskje kan ha hatt lyskesopp som bel behandlet med Dactacort. Typisk for sopp i skrittet er at det kommer pga tetthet og fuktighet f eks på øvelser i militæret når man blir gående med tette og tildels fuktige klær. Slike forhold bedrer vekstmulighetene for sopp ved at hudbarrieren(hornhuden) bløtes opp og lettere kan angripes av sopp som i seg selv vokser best når det er varmt og tett. Dersom du har tendens til å få dette tilbake, kan det være lurt å benytte en ren soppkrem f eks Lamisil eller Canesten når det er varmt slik at du frykter tilbakefall. Vask deg med Neutrogena eller Lactacyd og smør området etterpå, enten med soppkremen 1 gang daglig eller en fuktighetskrem type lotion. Hvis ikke dette hjelper og / eller du ikke blir bra, er det best å la legen eller kanskje en hudlege se på det. Vet ikke helt hva legen mener med at huden er slitt, tror dessverre heller ikke Biola har noen spesiell effekt. Hilsen hudlege Jon .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...