Gjest Petra Skrevet 22. mai 2001 Del Skrevet 22. mai 2001 Ble sammen med en gutt for 3 uker siden. Fallt for ham fordi han var så dyp og hadde så mange meninger om det meste. Visste han var interessert i astrologi, new age og slike ting, men brydde meg ikke så mye om det. Nå holder han på å gjøre meg sprø.Han prater om de dypeste ting hele tiden, og fletter inn åndeverdner, engler, hjelpere, Gud, Allah og alle mulige trekk fra diverse religioner hele tiden. Blir gal av dette. Klarer ikke engang forstå hva han prater om. Det er for dypt for meg, for innvikla. Og så har jeg så smått begynt å si at jeg tror vi er for forskjellige og at jeg ikke lenger føler dette er rett. Hva tror dere han sa ? Jo han hadde fått vite i drømmer at dette var ment å være, for det hadde hjelperne dagt til ham. I tillegg så har han jo lest horoskopet sitt og satt seg dypt inn i det, og der sto det at han skal møte meg! Hallo??? Han presser meg til å bli hos ham og det sier jeg til ham. Da sier han bare at neida, men han vet, utifra stjerner og alt det rare han tror på, at dersom jeg går vil jeg bli forbannet og det vil være den største feilen min noengang. Og en dag vil jeg angre. Akkurat nå vil jeg bare ut av dette. Han er helsprø og jeg fatter ikke hva han driver med! Og ja, det skremmer meg. Hva kan jeg gjøre med dette? Tips? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27823-hans-%C3%A5ndelige-prat-gj%C3%B8r-meg-gal/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuzzy76 Skrevet 22. mai 2001 Del Skrevet 22. mai 2001 Gjør det slutt, så enkelt er det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27823-hans-%C3%A5ndelige-prat-gj%C3%B8r-meg-gal/#findComment-113053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mislykket Skrevet 22. mai 2001 Del Skrevet 22. mai 2001 Hei!! Du skal vite at du ikke er alene om dette - de fleste jentene jeg kjenner finner gutter som har sans for det "åndelige" (kunst, kultur, littratur etc.) ganske kjedelig. De søker mer en gutt av typen Rodney i BigBrother... en som er veldig fysisk av seg: kroppslig orientert... Det kan tyde på at du og kjæresten din er veldig forskjellig. Du kan jo fortelle ham at du ønsker deg en litt enklere gutt... at han enten må holde sine tanker for seg selv eller at du rett og slett må finne deg en annen kjæreste. Konklusjon: problemet ditt burde ikke være ukjent for jenter... håper du får noen gode råd fra en av dine "søstre". Lykke til!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27823-hans-%C3%A5ndelige-prat-gj%C3%B8r-meg-gal/#findComment-113054 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rota Skrevet 22. mai 2001 Del Skrevet 22. mai 2001 Dette hørtes vanskelig ut. Kan ikke gi deg noe svar, jeg har egentlig bare et spørsmål. Hvor gammel er han. Vet du noe om hans liv før du traff ham. Hvis han ikke har vært sånn veldig lenge så er det en sjans for at han vil roe seg etterhvert. Hvis dette er nytt spennende stoff for ham, så kan man bli litt sprø i begynnelsen. Er han ok ellers da? Gir han deg noe? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27823-hans-%C3%A5ndelige-prat-gj%C3%B8r-meg-gal/#findComment-113055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Petra Skrevet 22. mai 2001 Del Skrevet 22. mai 2001 Dette hørtes vanskelig ut. Kan ikke gi deg noe svar, jeg har egentlig bare et spørsmål. Hvor gammel er han. Vet du noe om hans liv før du traff ham. Hvis han ikke har vært sånn veldig lenge så er det en sjans for at han vil roe seg etterhvert. Hvis dette er nytt spennende stoff for ham, så kan man bli litt sprø i begynnelsen. Er han ok ellers da? Gir han deg noe? Takk for svar! JA han gir meg MYE.Hans personlighet er nydelig, jeg elsker mange av hans kvaliteter og vi har det gøy sammen. Det er kun dette åndelige greiene hans jeg blir sprø av. Og nei, det er ikke så enkelt at jeg bare gjør det slutt. Han "presser" litt og mener dette er ment å være. Samtidig har jeg jo lyst til å gå fordi han er for susete i hode på dette området. Og det mener jeg. Han roter med en haug av religioner og jeg blir sprø. Han har holdt på med dette i 2 år, og går stadig på kursing innen forskjellige teknikker. Han får et kick av dette. Tidligere var han kristen, men det ble for kjedelig for ham. Tror ikke dette vil roe seg, nei :-/ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27823-hans-%C3%A5ndelige-prat-gj%C3%B8r-meg-gal/#findComment-113060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Petra Skrevet 22. mai 2001 Del Skrevet 22. mai 2001 Hei!! Du skal vite at du ikke er alene om dette - de fleste jentene jeg kjenner finner gutter som har sans for det "åndelige" (kunst, kultur, littratur etc.) ganske kjedelig. De søker mer en gutt av typen Rodney i BigBrother... en som er veldig fysisk av seg: kroppslig orientert... Det kan tyde på at du og kjæresten din er veldig forskjellig. Du kan jo fortelle ham at du ønsker deg en litt enklere gutt... at han enten må holde sine tanker for seg selv eller at du rett og slett må finne deg en annen kjæreste. Konklusjon: problemet ditt burde ikke være ukjent for jenter... håper du får noen gode råd fra en av dine "søstre". Lykke til!!! Skjønner godt hva du sier, men vi er faktisk veldig like på mange måter. Han er veldig dyp og det er jeg også, men er ikke så interessert i den åndelige biten han prater så mye om. Uansett, kanskje du har rett. På tide å si farvel kanskje.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27823-hans-%C3%A5ndelige-prat-gj%C3%B8r-meg-gal/#findComment-113061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest OliviaDepasse Skrevet 22. mai 2001 Del Skrevet 22. mai 2001 Skal vi bytte? Hva som er verst kan sannelig diskuteres. Åndelig terror- mas om tull, eller en som ikke greier å forsvare seg verbalt, men må ty til andre ting. Kombinasjonen av dette hadde jeg før, så hva som er galt med meg kan man saktens lure på. Gi det hele litt tid. Muligheten er jo at dette er en fase, selv om jeg betviler det sterkt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27823-hans-%C3%A5ndelige-prat-gj%C3%B8r-meg-gal/#findComment-113063 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 22. mai 2001 Del Skrevet 22. mai 2001 Sånt er gjerne interessant en stund, men så blir det slitsomt. Jeg synes du skal stikke før han får mer makt over deg. Det er vanskelig nok å plukke trivielle uvaner (som å etterlate sure sokker på gulvet og sette tomme flasker tilbake i kjøleskapet) av folk, så ikke tro at du kan forandre på noe han er så gjennomsyret av. Det er krevende å dele hverdagen sin med noen som er fanatisk opptatt av en interesse man ikke deler - enten dette gjelder religion, togtabeller eller et engelsk fotballag. Og når man i tillegg kan bruke denne interessen som "sannhetsvitne" for både nåtid og framtid, blir det helt håpløst synes 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27823-hans-%C3%A5ndelige-prat-gj%C3%B8r-meg-gal/#findComment-113065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Petra Skrevet 22. mai 2001 Del Skrevet 22. mai 2001 Sånt er gjerne interessant en stund, men så blir det slitsomt. Jeg synes du skal stikke før han får mer makt over deg. Det er vanskelig nok å plukke trivielle uvaner (som å etterlate sure sokker på gulvet og sette tomme flasker tilbake i kjøleskapet) av folk, så ikke tro at du kan forandre på noe han er så gjennomsyret av. Det er krevende å dele hverdagen sin med noen som er fanatisk opptatt av en interesse man ikke deler - enten dette gjelder religion, togtabeller eller et engelsk fotballag. Og når man i tillegg kan bruke denne interessen som "sannhetsvitne" for både nåtid og framtid, blir det helt håpløst synes TAKK for det svaret! Det trengte jeg å høre 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27823-hans-%C3%A5ndelige-prat-gj%C3%B8r-meg-gal/#findComment-113066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
andor Skrevet 22. mai 2001 Del Skrevet 22. mai 2001 ...det var Erasmus Montanus, men sentensen gjeld generelt. Kristendom er etter kvart såpass langt kome i alminneleg utvikling og avdemping her i landet at ein for husfredens skuld kan ignorere det hjå dei fleste , slik til kvardags, om dei då ikkje skulle vera Vestlandske indermisjonistar eller liknande rabiate variantar. Men New Age er desidert mykje verre, ettersom det dreier seg om kjempande, nye religionar, som ber i seg alle dei nyfrelstes fanatisme og aggressivitet. Dessutan er det mykje som tyder på at dei personar som blir tiltrekte av denne jækelskapen er grunnleggjande ustabile, og på noko sikt har langt større sjanse enn det statistiske gjennomsnittet til å utvikle farleg sinnssjukdom. Konklusjon: Skygg unna fortare enn bikkja loppar seg, og medan det endå er tid! Eit forhold til ein slik galning er ei idiotsikker disaster-oppskrift! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27823-hans-%C3%A5ndelige-prat-gj%C3%B8r-meg-gal/#findComment-113069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nosferatu Skrevet 22. mai 2001 Del Skrevet 22. mai 2001 Det kan jo være at det er noe i det han sier. Er det horoskopet hans noe han leser i ukebladene, eller har han fått stillt personlig horoskop? Ukeblad horoskop er unøyaktige. De sier seg selv når det kun er 12 tegn og alle mennesker skal passe inn i de. Et personlig horoskop er som regel veldig nøyaktig og basert på hvordan stjernene sto i hans fødselsøyeblikk. Jeg har stilt horoskop for flere, og alle har kjent seg igjen utifra dette. Stjernene påvirker oss. Hjelpere finnes også, og vi har alle en eller flere hjelpere. Men om han har så god kontakt med hjelperen sin som han påstår det er mere usikkert. Jeg er meget åndelig av meg, og det er hovedgrunnen til at jenter faller for meg. De som er lei av tomhodete, harry, gutter som bare tenker på sex. Men jeg er nok ikke langt på vei så ille som han du beskriver. At han påstår at du vil angre og bli forbannet og at det er den største feilen du kan gjøre å gå fra ham, er vel å dra det litt langt. Er du åndelig selv? Hvilken religion tilhører du? Jeg tror dere kunne ha nytte av å sette dere inn i chakra-holismen siden han virker sannhets-søkende. Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27823-hans-%C3%A5ndelige-prat-gj%C3%B8r-meg-gal/#findComment-113070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
andor Skrevet 22. mai 2001 Del Skrevet 22. mai 2001 Det kan jo være at det er noe i det han sier. Er det horoskopet hans noe han leser i ukebladene, eller har han fått stillt personlig horoskop? Ukeblad horoskop er unøyaktige. De sier seg selv når det kun er 12 tegn og alle mennesker skal passe inn i de. Et personlig horoskop er som regel veldig nøyaktig og basert på hvordan stjernene sto i hans fødselsøyeblikk. Jeg har stilt horoskop for flere, og alle har kjent seg igjen utifra dette. Stjernene påvirker oss. Hjelpere finnes også, og vi har alle en eller flere hjelpere. Men om han har så god kontakt med hjelperen sin som han påstår det er mere usikkert. Jeg er meget åndelig av meg, og det er hovedgrunnen til at jenter faller for meg. De som er lei av tomhodete, harry, gutter som bare tenker på sex. Men jeg er nok ikke langt på vei så ille som han du beskriver. At han påstår at du vil angre og bli forbannet og at det er den største feilen du kan gjøre å gå fra ham, er vel å dra det litt langt. Er du åndelig selv? Hvilken religion tilhører du? Jeg tror dere kunne ha nytte av å sette dere inn i chakra-holismen siden han virker sannhets-søkende. Mvh. Kjøss katta, for noko sprøyt ! Astrologi er svindel for lettlura sjeler, og dei andre greiene du nemner lyder som more-of-same. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27823-hans-%C3%A5ndelige-prat-gj%C3%B8r-meg-gal/#findComment-113072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Petra Skrevet 22. mai 2001 Del Skrevet 22. mai 2001 ...det var Erasmus Montanus, men sentensen gjeld generelt. Kristendom er etter kvart såpass langt kome i alminneleg utvikling og avdemping her i landet at ein for husfredens skuld kan ignorere det hjå dei fleste , slik til kvardags, om dei då ikkje skulle vera Vestlandske indermisjonistar eller liknande rabiate variantar. Men New Age er desidert mykje verre, ettersom det dreier seg om kjempande, nye religionar, som ber i seg alle dei nyfrelstes fanatisme og aggressivitet. Dessutan er det mykje som tyder på at dei personar som blir tiltrekte av denne jækelskapen er grunnleggjande ustabile, og på noko sikt har langt større sjanse enn det statistiske gjennomsnittet til å utvikle farleg sinnssjukdom. Konklusjon: Skygg unna fortare enn bikkja loppar seg, og medan det endå er tid! Eit forhold til ein slik galning er ei idiotsikker disaster-oppskrift! Du er ikke den eneste her som sier at han kan være syk. Og jeg begynner tro dere har rett. Han går til psykiater, men trenger ikke være sprø av den grunn, det vet jeg da. Men han har vært ustabil tidligere, har bl.a vært pille-misbruker. Er helt ute av det nå, da. Og søker sterke religiøse opplevelser i stedet. Skygge banen sa du? Jeg tror du har rett. Takk for advarselen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27823-hans-%C3%A5ndelige-prat-gj%C3%B8r-meg-gal/#findComment-113073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nosferatu Skrevet 22. mai 2001 Del Skrevet 22. mai 2001 Kjøss katta, for noko sprøyt ! Astrologi er svindel for lettlura sjeler, og dei andre greiene du nemner lyder som more-of-same. Så så, hva vet du om det? For meg virker det som om du har lest ukeblads horoskopene, og jeg SA JO AT DE SOM REGEL IKKE STEMMER. Prøv et personlig dybde horoskop du, så skal du få se. Og neimen om jeg trodde at DU kunne være så usaklig. Du uttaler deg om ting du overhodet ikke har peiling på. Og i tillegg så er du uhøflig. Jeg skal aldri synke til ditt nivå. Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27823-hans-%C3%A5ndelige-prat-gj%C3%B8r-meg-gal/#findComment-113074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Petra Skrevet 22. mai 2001 Del Skrevet 22. mai 2001 Det kan jo være at det er noe i det han sier. Er det horoskopet hans noe han leser i ukebladene, eller har han fått stillt personlig horoskop? Ukeblad horoskop er unøyaktige. De sier seg selv når det kun er 12 tegn og alle mennesker skal passe inn i de. Et personlig horoskop er som regel veldig nøyaktig og basert på hvordan stjernene sto i hans fødselsøyeblikk. Jeg har stilt horoskop for flere, og alle har kjent seg igjen utifra dette. Stjernene påvirker oss. Hjelpere finnes også, og vi har alle en eller flere hjelpere. Men om han har så god kontakt med hjelperen sin som han påstår det er mere usikkert. Jeg er meget åndelig av meg, og det er hovedgrunnen til at jenter faller for meg. De som er lei av tomhodete, harry, gutter som bare tenker på sex. Men jeg er nok ikke langt på vei så ille som han du beskriver. At han påstår at du vil angre og bli forbannet og at det er den største feilen du kan gjøre å gå fra ham, er vel å dra det litt langt. Er du åndelig selv? Hvilken religion tilhører du? Jeg tror dere kunne ha nytte av å sette dere inn i chakra-holismen siden han virker sannhets-søkende. Mvh. Jeg anser meg selv som agnostiker. Horoskop har jeg lite til overs for. At stjerner påvirker oss? Tja, kanskje det, men de styrer oss ikke. For å si mer om ham: Han stiller sine egne horoskop. Han er en trollmann sier han, og har "reist" til de dypere åndelige verdener. Der har han møtt sine hjelpere, og ber daglig både til dem , til Gud og til Jesus. Hallo? Har han klikka eller? Dette er en eneste stor mix av religioner, jo, og han sier han har rett. Han er også svært opptatt av sjamanisme, og mener selv han er allvitende om hvorfor vi er på jorda og hvordan alt fungerer. Han er og borti healing og sier han kan kurere kreft og at han gjør det daglig. Dette skremmer vettet av meg. Jeg er ikke interessert i å sette meg inn i chakra-holismen. Jeg er i det hele tatt ikke inetressert i å tulle med åndelige krefter. Jeg er skvetten og redd for sånnt noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27823-hans-%C3%A5ndelige-prat-gj%C3%B8r-meg-gal/#findComment-113077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nosferatu Skrevet 22. mai 2001 Del Skrevet 22. mai 2001 Jeg anser meg selv som agnostiker. Horoskop har jeg lite til overs for. At stjerner påvirker oss? Tja, kanskje det, men de styrer oss ikke. For å si mer om ham: Han stiller sine egne horoskop. Han er en trollmann sier han, og har "reist" til de dypere åndelige verdener. Der har han møtt sine hjelpere, og ber daglig både til dem , til Gud og til Jesus. Hallo? Har han klikka eller? Dette er en eneste stor mix av religioner, jo, og han sier han har rett. Han er også svært opptatt av sjamanisme, og mener selv han er allvitende om hvorfor vi er på jorda og hvordan alt fungerer. Han er og borti healing og sier han kan kurere kreft og at han gjør det daglig. Dette skremmer vettet av meg. Jeg er ikke interessert i å sette meg inn i chakra-holismen. Jeg er i det hele tatt ikke inetressert i å tulle med åndelige krefter. Jeg er skvetten og redd for sånnt noe. Ja, det skjønner jeg godt at du er blitt skremt av det åndelige pratet hans. Det er da kun 2 alternativer: Enten er han en ny profet, ellers så er han schizofren. Jeg holder en knapp på den siste. Jeg trenger noen opplysninger til for å kunne si noe mere. Hva er favoritt fargen hans? Hva mener han er det viktigste i verden? Hvorfor er han kommet hit til jorden? Hva er hans oppgave? Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27823-hans-%C3%A5ndelige-prat-gj%C3%B8r-meg-gal/#findComment-113078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bare et menneske Skrevet 22. mai 2001 Del Skrevet 22. mai 2001 Skal vi bytte? Hva som er verst kan sannelig diskuteres. Åndelig terror- mas om tull, eller en som ikke greier å forsvare seg verbalt, men må ty til andre ting. Kombinasjonen av dette hadde jeg før, så hva som er galt med meg kan man saktens lure på. Gi det hele litt tid. Muligheten er jo at dette er en fase, selv om jeg betviler det sterkt. Det er ikke deg det er noe galt med. Mannfolk som slår og tråkker ned partneren sin har alltid en dårlig selvtillit. De tar ofte på seg en tøff maske. Kanskje det var dette tøffe du falt for. En dag vil du møte en som er snill mot deg og respekterer deg. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27823-hans-%C3%A5ndelige-prat-gj%C3%B8r-meg-gal/#findComment-113079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsSophie Skrevet 22. mai 2001 Del Skrevet 22. mai 2001 For meg høres fyren hakkendes gal ut. Så hvis hans væremåte er synonymt med å være dyp, da tror jeg jeg ville foretrukket den mer grunne typen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27823-hans-%C3%A5ndelige-prat-gj%C3%B8r-meg-gal/#findComment-113080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Petra Skrevet 22. mai 2001 Del Skrevet 22. mai 2001 Ja, det skjønner jeg godt at du er blitt skremt av det åndelige pratet hans. Det er da kun 2 alternativer: Enten er han en ny profet, ellers så er han schizofren. Jeg holder en knapp på den siste. Jeg trenger noen opplysninger til for å kunne si noe mere. Hva er favoritt fargen hans? Hva mener han er det viktigste i verden? Hvorfor er han kommet hit til jorden? Hva er hans oppgave? Mvh "Hva er favoritt fargen hans? Hva mener han er det viktigste i verden? Hvorfor er han kommet hit til jorden? Hva er hans oppgave? " Hans favorittfarge er jeg usikker på.Han har nevnt tidligere at han er gla i svart og hvitt. Det viktigste i verden er å bli klar over at alle mennesker har krefter til å utføre magi og påvirke naturen. Han er kommet til jorden for å hjelpe mennesker, være god mot dem og vise dem hvordan de kan leve et godt liv. Han sammenligner seg med Jesus og sier at han også kan gå på vannet og helbrede syke. Han har for tiden sluttet med alt arbeid fordi han mener det er mer sunt å bruke dagene på å vandre rundt og hjelpe mennesker med åndelige spørsmål. Han tar stadig kurs innen sjamanisme, yoga og healing. Hans forbilde er Jesus, men sier han vil ha mer kunnskap enn Jesus. Sier dette deg noe? Hvis han er schizofren, hva kan det da ha seg at jeg ikke har merket det? Han er VELDIG hyper, for å si det sånn. En rastløs personlighet og må hele tiden ha noen kick. Har tidligere brukt piller og mye alkohol. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27823-hans-%C3%A5ndelige-prat-gj%C3%B8r-meg-gal/#findComment-113081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest OliviaDepasse Skrevet 22. mai 2001 Del Skrevet 22. mai 2001 Det er ikke deg det er noe galt med. Mannfolk som slår og tråkker ned partneren sin har alltid en dårlig selvtillit. De tar ofte på seg en tøff maske. Kanskje det var dette tøffe du falt for. En dag vil du møte en som er snill mot deg og respekterer deg. Lykke til! Takk skal du ha og JA jeg vet. Nå snakker vi ikke mer om dette. Det bare glapp ut av meg i sammenhengen, men nok om det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27823-hans-%C3%A5ndelige-prat-gj%C3%B8r-meg-gal/#findComment-113084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.