Gå til innhold

Anbefalte innlegg

"Hva er favoritt fargen hans? Hva mener han er det viktigste i verden? Hvorfor er han kommet hit til jorden? Hva er hans oppgave? "

Hans favorittfarge er jeg usikker på.Han har nevnt tidligere at han er gla i svart og hvitt.

Det viktigste i verden er å bli klar over at alle mennesker har krefter til å utføre magi og påvirke naturen.

Han er kommet til jorden for å hjelpe mennesker, være god mot dem og vise dem hvordan de kan leve et godt liv. Han sammenligner seg med Jesus og sier at han også kan gå på vannet og helbrede syke.

Han har for tiden sluttet med alt arbeid fordi han mener det er mer sunt å bruke dagene på å vandre rundt og hjelpe mennesker med åndelige spørsmål.

Han tar stadig kurs innen sjamanisme, yoga og healing.

Hans forbilde er Jesus, men sier han vil ha mer kunnskap enn Jesus.

Sier dette deg noe?

Hvis han er schizofren, hva kan det da ha seg at jeg ikke har merket det? Han er VELDIG hyper, for å si det sånn. En rastløs personlighet og må hele tiden ha noen kick. Har tidligere brukt piller og mye alkohol.

Hvis du ikke tok det at han sammenligner seg selv med Jesus som et tegn på galskap, så er du ikke verdens mest oppvakte akkurat...

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fuzzy76

5

• andor

4

• Poetica

2

• Nemesis

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest OliviaDepasse

"Hva er favoritt fargen hans? Hva mener han er det viktigste i verden? Hvorfor er han kommet hit til jorden? Hva er hans oppgave? "

Hans favorittfarge er jeg usikker på.Han har nevnt tidligere at han er gla i svart og hvitt.

Det viktigste i verden er å bli klar over at alle mennesker har krefter til å utføre magi og påvirke naturen.

Han er kommet til jorden for å hjelpe mennesker, være god mot dem og vise dem hvordan de kan leve et godt liv. Han sammenligner seg med Jesus og sier at han også kan gå på vannet og helbrede syke.

Han har for tiden sluttet med alt arbeid fordi han mener det er mer sunt å bruke dagene på å vandre rundt og hjelpe mennesker med åndelige spørsmål.

Sier dette deg noe?

Hvis han er schizofren, hva kan det da ha seg at jeg ikke har merket det? Han er VELDIG hyper, for å si det sånn. En rastløs personlighet og må hele tiden ha noen kick. Har tidligere brukt piller og mye alkohol.

Manisk deppresiv eller nevrotisk? Jeg vil tippe på det første, men kanskje også en kombinasjon.

Gjest Petra

Hvis du ikke tok det at han sammenligner seg selv med Jesus som et tegn på galskap, så er du ikke verdens mest oppvakte akkurat...

Takk for det! Jeg er nok mer oppvakt enn du tror, lille du, nettopp derfor stiller jeg alle disse spørsmålene. Og jeg har bestemt meg for å gå.

At han sammenligner seg med Jesus, er et tegn på galskap, ja.

Men jeg trenger snart ikke flere tegn på galskap. Han har gjort meg helt utslitt, og det er galskap nok for meg.

Gjest Petra

Manisk deppresiv eller nevrotisk? Jeg vil tippe på det første, men kanskje også en kombinasjon.

Det blir mye synsing her ..

og selv er jeg usikker. Har lite peil på psykiatri egentlig.

Hvis han lider av dette, hvorfor går han da ikke på medisiner?

Takk for det! Jeg er nok mer oppvakt enn du tror, lille du, nettopp derfor stiller jeg alle disse spørsmålene. Og jeg har bestemt meg for å gå.

At han sammenligner seg med Jesus, er et tegn på galskap, ja.

Men jeg trenger snart ikke flere tegn på galskap. Han har gjort meg helt utslitt, og det er galskap nok for meg.

Poenget mitt var at du etter den lange oppramsingen av mildt sagt sære egenskaper presterte å si "Hvis han er schizofren, hva kan det da ha seg at jeg ikke har merket det?" Jeg prøvde å påpeke den eneste grunnen jeg kunne se, fordi dette var såpass klare tegn... Mente ikke å fornærme deg altså.

Gjest Petra

Poenget mitt var at du etter den lange oppramsingen av mildt sagt sære egenskaper presterte å si "Hvis han er schizofren, hva kan det da ha seg at jeg ikke har merket det?" Jeg prøvde å påpeke den eneste grunnen jeg kunne se, fordi dette var såpass klare tegn... Mente ikke å fornærme deg altså.

Ble ikke fornærmet, er bare litt lite flink til å "se" sånnt som har med psykiske lidelser å gjøre. Mener du dette er schizofreni altså?

Jeg skjønner da fremdeles ikke hvorfor han ikke bruker medisiner? Jeg spør om det igjen og igjen, fordi jeg mener at så lenge han ikke går på medisiner, så er han vel ikke så syk, vel?Eller..det kan jo være han lyver, da.

Annonse

Ble ikke fornærmet, er bare litt lite flink til å "se" sånnt som har med psykiske lidelser å gjøre. Mener du dette er schizofreni altså?

Jeg skjønner da fremdeles ikke hvorfor han ikke bruker medisiner? Jeg spør om det igjen og igjen, fordi jeg mener at så lenge han ikke går på medisiner, så er han vel ikke så syk, vel?Eller..det kan jo være han lyver, da.

Jeg vet ikke hvilken psykisk lidelse det er, men ser helt klart AT det er en.

Og medisiner dukker ikke opp fra løse lufta vet du. Han får ikke hjelp med mindre han ber om hjelp, og hvorfor skulle han be om hjelp når han skal frelse verden?

Gjest Petra

Jeg vet ikke hvilken psykisk lidelse det er, men ser helt klart AT det er en.

Og medisiner dukker ikke opp fra løse lufta vet du. Han får ikke hjelp med mindre han ber om hjelp, og hvorfor skulle han be om hjelp når han skal frelse verden?

Hmm, der ga du meg noe å tenke på.

Hejlp, jeg må komme meg vekk fra dette vesenet, det er sikkert. Skulle bare ønske han fikk hjelp,da.

Han er jo relgiøst fiksert.

Hmm, der ga du meg noe å tenke på.

Hejlp, jeg må komme meg vekk fra dette vesenet, det er sikkert. Skulle bare ønske han fikk hjelp,da.

Han er jo relgiøst fiksert.

Du kan jo prøve å stille noen spørsmål på psykiatriforumet. Får han hjelp kan det jo hende du har en fantastisk partner. Og i bunn og grunn må du huske på at jeg ikke har peiling på hva jeg snakker om, men bare gir mine synspunkter... :)

Gjest Petra

Sier dette deg noe?

Finner du ut noe av den info'n jeg har gitt deg, da?

Så så, hva vet du om det?

For meg virker det som om du har lest ukeblads horoskopene, og jeg SA JO AT DE SOM REGEL IKKE STEMMER.

Prøv et personlig dybde horoskop du, så skal du få se.

Og neimen om jeg trodde at DU kunne være så usaklig.

Du uttaler deg om ting du overhodet ikke har peiling på.

Og i tillegg så er du uhøflig.

Jeg skal aldri synke til ditt nivå.

Mvh.

Såså - regelrett avstandstaking er ofte shorthand for grunnfesta mistillit, som - slik du peikar på - kan vera meir eller mindre godt grunngjeve.

At personleg oppsette horoskop er meir raffinerte enn dei ein finn i ukelada, skal eg ikkje nekte for. Men at båe delar er svindel, er eg overtydd om.

Sjølvsagt kan du peike på at eg aldri har vanka i New Age-miljøa og prøva å lære dei å kjenne frå innsida - *så* interessert er eg ikkje.

Eg er ikkje så interessert i kristendom at eg har prøva å "åpne mitt hjerte for Jesus", heller. Men for den skuld reknar eg meg for fullt kvalifisert til å stille dei nødvendige diagnosene.

For gjennom åra har eg faktisk bruka nokså mange timar på nettet til å setje meg inn i mumbo-jumo-en frå andre kjelder. Ein av mine fremste informantar heiter James Randy - eit namn du kanskje kan ha høyrt?

Eg kunne ha reksta opp ein haug med linkar til deg, men om du startar på den nedanfor, kjem du fort vidare til dei andre av interesse.

www.skepsis.no/english/

Gjest mislykket

For meg høres fyren hakkendes gal ut. Så hvis hans væremåte er synonymt med å være dyp, da tror jeg jeg ville foretrukket den mer grunne typen!

...du er - som kvinne - neppe helt alene om å falle for den litt "grunne" typen.

Godt... treffende sagt av deg.

-------{-@

*klem*

Gjest mislykket

Du kan jo prøve å stille noen spørsmål på psykiatriforumet. Får han hjelp kan det jo hende du har en fantastisk partner. Og i bunn og grunn må du huske på at jeg ikke har peiling på hva jeg snakker om, men bare gir mine synspunkter... :)

Kjære fuzzy76

Du skriver:

"Og i bunn og grunn må du huske på at jeg ikke har peiling på hva jeg snakker om, men bare gir mine synspunkter".

Det er herved notert. Men jeg tror ikke du trenger være redd for at noen anser deg som autoritet -- dette er jo just et forum for synsing. Læring gjennom andres erfaring, altså.

Så får de profesjonelle svare efterhånden.

*klem*

Annonse

Gjest Nosferatu

Sier dette deg noe?

Hvit og svart er ingen farger, men kontraster.

De er heller ikke noe man forbinder med åndelighet.

Jeg er ikke psykolog, men utifra det du sier så forekommer det meg at han har stormannsgalskap. En form for schizofreni.

Han er nok veldig søkende og kan ha dårlig selvtillit. Derfor så gjør han seg interesant ved å se på seg selv som en ny Jesus.

Han er nok selv overbevisst om at han er en ny Jesus, og dette får ham til å føle seg mye bedre, hvis du skjønner.

Det er en måte å gi livet sitt en mening.

Hvis han ikke har vært voldelig mot deg, eller truende, så kan du jo forsøke å hjelpe ham. Foreslå at du blir med til Psykiateren hans neste gang. Da får du nok vite sannheten.

En psykiater er en psykolog som har lege utdannelse og kan forskrive medikamenter. Når man går til en psykiater så har man som regel behov for medisinering.

Og ikke bry deg om de spådommene hans, de har helt klart ikke noe med virkeligheten å gjøre.

Lykke til

Mvh.

Gjest OliviaDepasse

Det blir mye synsing her ..

og selv er jeg usikker. Har lite peil på psykiatri egentlig.

Hvis han lider av dette, hvorfor går han da ikke på medisiner?

Det må isåfall dreie seg om tvang. Siden typen din går rundt å inbiller seg at han er Jesus, eller på lik linje, eller hva man nå skal kalle det, vil jeg neppe tro at noen får overtalt han til å gjøre noe han selv ikke mener er riktig.

Såså - regelrett avstandstaking er ofte shorthand for grunnfesta mistillit, som - slik du peikar på - kan vera meir eller mindre godt grunngjeve.

At personleg oppsette horoskop er meir raffinerte enn dei ein finn i ukelada, skal eg ikkje nekte for. Men at båe delar er svindel, er eg overtydd om.

Sjølvsagt kan du peike på at eg aldri har vanka i New Age-miljøa og prøva å lære dei å kjenne frå innsida - *så* interessert er eg ikkje.

Eg er ikkje så interessert i kristendom at eg har prøva å "åpne mitt hjerte for Jesus", heller. Men for den skuld reknar eg meg for fullt kvalifisert til å stille dei nødvendige diagnosene.

For gjennom åra har eg faktisk bruka nokså mange timar på nettet til å setje meg inn i mumbo-jumo-en frå andre kjelder. Ein av mine fremste informantar heiter James Randy - eit namn du kanskje kan ha høyrt?

Eg kunne ha reksta opp ein haug med linkar til deg, men om du startar på den nedanfor, kjem du fort vidare til dei andre av interesse.

www.skepsis.no/english/

er en mann man gjerne kan bruke litt tid på, han har gjennom grundige undersøkelser i en årrekke tatt for seg av like og ulike fenomen. Mannen er både klok og fornuftig.

Ville bare si det jeg!

:o)

er en mann man gjerne kan bruke litt tid på, han har gjennom grundige undersøkelser i en årrekke tatt for seg av like og ulike fenomen. Mannen er både klok og fornuftig.

Ville bare si det jeg!

:o)

Helt enig! Og sidene hans (http://www.randi.org) er svært underholdende. Anbefales!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...