Gå til innhold

ilinger/sprengninger i låret

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei! Jeg er en dame på 34 år og to barnsmor for to gutter på 12 og 14 år. Jeg har fått bekreftet ryggprolaps for snart ett år siden. Fjor sommer lå jeg rett ut i 14 dager og klarte ikke gå. Har ikke hatt det så ille siden, men har til tider store smerter. Siste tre fire mnd har jeg også hatt endel problemer med låret. Jeg får så store ilinger/sprenginger på venstre side av venstre lår, i tillegg til dette har jeg kjmep vondt i hofta. Disse ilingene, sprengningene gjør at jeg mister bakke kontakt totalt. Nå i helgen var vi på salgsmøte i Danmark, hvor jeg datt i bakken på flisene i hotellet på grunn av smerter (kollegaene mine trodde jeg snublet, helt de skjønnte at noe annet var galt), smertene er så store og de komme og går uansett om jeg sitter, står eller går, og de gir seg ikke med det første. For og få disse smertene behøver jeg ikke ha vondt i ryggen samtidig, de kommer uansett formen ( bare sånn helt plutselig) Har over tid tenkt masse på hva dette kan være. Håper på snarlig svar!! Hilsen bekymret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278272-ilingersprengninger-i-l%C3%A5ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres ut til å sammenheng med prolapset ditt; man kan godt ha vondt bare i beinet og ikke i ryggen.

Det at du ramler, forbinder jeg med en form for avvergemekanisme som følge av den skarpe smerten.

Kanskje du ville hatt nytte av hjelp fra en fysioterapeut med videreutdanning i manuell terapi.

Dette høres ut til å sammenheng med prolapset ditt; man kan godt ha vondt bare i beinet og ikke i ryggen.

Det at du ramler, forbinder jeg med en form for avvergemekanisme som følge av den skarpe smerten.

Kanskje du ville hatt nytte av hjelp fra en fysioterapeut med videreutdanning i manuell terapi.

Takk for raskt svar.

Det som skremmer meg mest er når jeg får slike smerter når jeg kjører bil. Og nettene blir ofte tunge. For når jeg har hatt mange intense smerter på en dag, blir jeg totalt tappet for krefter, og nettene blir deretter tøffe for da gjennomgår jeg masse kramper i leggen. Leggen er ofte ømme og hælene vonde og trå på

Hilsen meg.

Takk for raskt svar.

Det som skremmer meg mest er når jeg får slike smerter når jeg kjører bil. Og nettene blir ofte tunge. For når jeg har hatt mange intense smerter på en dag, blir jeg totalt tappet for krefter, og nettene blir deretter tøffe for da gjennomgår jeg masse kramper i leggen. Leggen er ofte ømme og hælene vonde og trå på

Hilsen meg.

Legen din bør evt. henvise deg til spesialist, slik at man kan ta stilling hva som skal gjøres videre i forhold til dine smerter. Dersom ikke annen behandling hjelper, kan svært sterke smerter medføre at operasjon er aktuelt. Men først bør fysioterapi hos kompetent manuell terapeut, og evt. medikamentell behandling være prøvd.

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Kanskje skyldes disse smertene at en nerverot er i klem etter prolapset. kanskje kan du i første omgang få henvisning til en dyktig fysioterapeut som kan sjekke litt grundigere ( kanskje helst en manuell terapeut). Noen ganger kan riktig trening avlaste nerven. Dersom man ikke finner svar, synes jeg det er grunn til videre undersøkelse, kanskje et nytt MR-bilde av ryggen, og deretter henvisning til en ortoped-kirurg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...