Gjest -ersk Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Jeg har en kamerat som som fikk hjernerystelse for 3 månder siden, og er fortsatt sengeliggende. Det var under en duell i fotballkamp at kameraten min ble truffet i bakhode av den andre spilleren. Han var ikke bevisstløs og husker alt. Følte seg ør i hodet og litt svimmel, men spilte ferdig kampen.En lege konstaterte mild hjernerystelse. Han tok det ikke rolig etterpå, trente litt og så en del på tv. Fikk hodeverk og ble svimmel/ør.Var til manuell terapeut som fann blokkering i nakke og knakk denne opp og konstaterte full bevegelighet i nakken en uke senere. Dette hjalp lite/ingenting på hodeplagene. Siden begynnelsen av april har han vært sengeliggende, svimmel/ør, lyssky, tørre øyne, susing i ørene, var for lyder og orker ikke å prate lenge med folk - da blir han dårligere etterpå. Har tatt MR av hode og nakke og CT av hode, men alt er ok. Har også vært til nevrolog som ikke finner noen unormale funn. Lege og fysioterapeut mener han skal komme seg opp av sengen og leve normalt, men har har prøvd og blir da dårligere.Hva skal han gjøre, lytte til kroppen eller legen? Han klarer ikke å skrive selv på pc for da blir han dårlig, så difor må jeg hjelpe han. Kan han ha fått post commoito syndrom? Håper noen kan hjelpe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/278359-hjernerystelse-lyssky-svimmel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Dette er jo betydelige plager 3 måneder etter en forholdsvis liten skade. Noen ganger er det slik at vanlige nevrologiske sjekker og bilder ikke viser noe galt. Da kan det være hensiktsmessig å bli henvist til en såkalt nevropsykologisk sjekk. Disse sjekkene vil påvise eventuelt tap av utholdenhet og konsentrasjonsevne. Synes han skal be om en slik vurdering. Prv å finn ut om kameraten din kan ha utviklet en depresjon; noen vil plages av dette på grunn av frykt for fremtiden, og tap av mulighet for normale aktiviteter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/278359-hjernerystelse-lyssky-svimmel/#findComment-2246358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.