Gjest angrer Skrevet 22. mai 2001 Del Skrevet 22. mai 2001 Hei. Dette er min historie. slik den er, stygg, men sann. Jeg var på fest, blei full, var utro. Så kom dagen etter. Når tankene kommer tilbake og meddeler deg hva du har gjort. Jeg fortalte alt til kjæresten min (vi har selvfølgelig avstandsforhold, det er jo da slikt oftest oppstår) Han ville fortsette å prøve. Ville ikke at en dum ting skulle ødelegge. Jeg visste ikke hva jeg skulle si, det hele gjorde igrunn at jeg trengte en pause, men var jo glad for at han ville prøve. Tenkte veldig mye på hvorfor det hadde skjedd. Hvorfor jeg var utro. Det var nok mye fordi vi ikke har et sexliv som fungerer.. Er det noen som har råd for å forhindre at det skjer igjen? Jeg stoler selvfølgelig ikke på meg selv lengre. SÅ jeg skulle gjerne ha noen råd, evt kjeft. Føler meg bare tom. Lyst til å sitte en hel dag å tenke, men så er det eksamen. Lyst til å bli bedre kjent med han jeg var med, men han er reist. og det er vel kanskje like greit. Hva kan være grunnen til at en ikke tør binde seg? Jeg gir alltid opp etter ca 1/2 år. Da føler jeg meg fanget.. og prøver å rømme.. Hvorfor? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27841-utroskap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 23. mai 2001 Del Skrevet 23. mai 2001 Hei! Brevet ditt får meg til å tenke på at du jakter på frihet og selvbestemmelse. Kanskje det er på tide å være mer alene, for å finne seg selv? Et intimt samliv vil for de fleste også innebære bånd og trofasthet. Hva er det du er redd for med det? Har du truffet partnere som ikke har vist deg respekt og likeverd? Du kan lese artikkelen om "Utroskap og Samliv" her på DOL. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27841-utroskap/#findComment-113306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest angrer Skrevet 23. mai 2001 Del Skrevet 23. mai 2001 Hei! Brevet ditt får meg til å tenke på at du jakter på frihet og selvbestemmelse. Kanskje det er på tide å være mer alene, for å finne seg selv? Et intimt samliv vil for de fleste også innebære bånd og trofasthet. Hva er det du er redd for med det? Har du truffet partnere som ikke har vist deg respekt og likeverd? Du kan lese artikkelen om "Utroskap og Samliv" her på DOL. Kan det være noe i det at jeg ble voldtatt for noen år tilbake av en jeg var i forhold til? Etter det har aldri ting kommet seg tilbake, han missbrukte min tillit. Kan dette ha ødelagt for min mulighet for å binde meg? Psykisk er voldtekt like ille som fysisk, det skal jeg lov, særlig når jeg føler det hele er min feil.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27841-utroskap/#findComment-113466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 24. mai 2001 Del Skrevet 24. mai 2001 Kan det være noe i det at jeg ble voldtatt for noen år tilbake av en jeg var i forhold til? Etter det har aldri ting kommet seg tilbake, han missbrukte min tillit. Kan dette ha ødelagt for min mulighet for å binde meg? Psykisk er voldtekt like ille som fysisk, det skal jeg lov, særlig når jeg føler det hele er min feil.. Hei igjen! Ja, det kan hende at din historie fra et tidligere forhold, med voldtekt, forstyrrer deg nå i forhold til nye intime relasjoner. Prøv å nøste videre i deg selv for å forstå dine reaksjoner nå. Finner du noen sammenheng mellom det du opplevde den gangen, og angsten for å bli styrt og kanskje misbrukt igjen? Det er bra å jobbe med seg selv, og viktig at du ikke gir deg før du har falt til ro med dette. Hvis du har behov for å drøfte dette med en fagperson, kan du be om en samtale hos en terapeut, uten at det behøver å koste hverken mye tid eller penger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27841-utroskap/#findComment-113613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.