Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sommerblomst

Hei!

Jeg er en jente på 29 år som har 2 exu er bak meg, en kjemisk graviditet og ett blighted ovum etter ivf forsøk.

Nå har jeg testet pos gravid igjen. Dette skjedde 6,5 uker etter at jeg hadde utskrapning. Hadde ikke fått menstrasjon i mellomtiden.

Har vært hos legen da jeg har hatt smerter i magen (på den ene siden) og litt vondt i skulderen. Legen sjekket med UL (innvendig) og der kunne man ikke se noe spess, livmorslimhinnen var 12,4 mm og kanskje så man en prikk. Hadde en HCG på 365.

Så er da spørsmålet, hvor tidlig er det vanlig å se noe på UL. Og hadde det vært en Exu ville man ha kunnet sett det nå? Så på HCG verdiene at de tilsvarer (ved normal graviditet) ca 5 uker. Ville man da normalt ha kunnet se noe? skal jeg "kreve" noe ekstra av legen?

Som du skjønner har jeg en broket historie og er veldig takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27853-hvor-tidlig-kan-man-se-noe-p%C3%A5-ul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er rimelig at du blir grundig sjekket. Ved 6-7 uker kan man se et foster og hjerteaksjon. Ex. u. kan være vanskelig å se, det er mer sikkert at man ikke finner noe i livmoren. Ved HCG på 1000 bør man se et foster. Jeg synes du skal be om ny ultralyd ca en uke etter den forrige samt ny HCG-måling. Vi får håpe det går bra denne gangen- Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...