Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg var til legen da jeg var 8uker.Nå er jeg 10uker.

Urinprøven ble tatt på labben da jeg skulle ta blodprøve. Siden det tok sin tid fikk jeg beskjed om å vente på venterommet da de skulle sjekke urinen min.

Hun kom tilbake med gravidkortet.

Så jeg fikk ikke vite om det var bra eller ei.

Jeg er andregangs grvid og har hatt svangerskap diabetes i mitt forige svangerskap.

Jeg vet også at når de ikke finner noe i urinen så er det et minus tegn.

Men det var det ikke denne gangen.

Kanskje du vet hva dette betyr og om det er normalt.

Det som stod var 00020.

Håper jeg får svar på dette siden det er 2uker til jeg skal til legen igjenn.

på forhand takk:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27875-urinpr%C3%B8ve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg vet ærlig talt ikke hva som menes med de tallene du refererer til. Det er vanlig at man snakker om glukose eller bare en G når man siter til sukker i urinene, etterfulgt av et + eller -. Du kan nok regne med at du ville fått vite det om det var noe unormalt med urinprøven din. Dessuten er det svært uvanlig at man finner uregelmessigheter, grunnet svangerskapet, så tidlig som i uke 10. Du kan helt sikkert vente i 2 uker før du får klarhet i hva disse tallene betyr. Mest sansynlig er det nummeret på din urinprøve, noe som f.eks. blir brukt hvis man sender prøven til dyrkning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27875-urinpr%C3%B8ve/#findComment-113471
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...