Gå til innhold

Vansker med pusten

Anbefalte innlegg

Gjest Hilsen Pustevansker

Hei! Jeg har i over 10 år vært i perioder svært plaget med pusten. Det utarter seg slik at det føles som at pusten stopper "midt" i brystkassen, og at jeg ikke klarer å trekke den ned i lungene. Dette problemet "kommer og går". Jeg kan være delevis fri for disse vanskene i flere uker/måneder, men så kommer det plutselig. Nå har jeg hatt det i over 14 dager, og det sliter fryktelig på meg. Jeg blir trett, uopplagt, nå er jeg småskjelven, jeg gjesper mye og av og til føles det som at jeg har "knaking" i brystkassen og kraftigere hjerteslag. For å klare å trekke pusten ned i lungene, må jeg på en måte rette meg opp og ta et kraftig innpust, og av og til lykkes jeg - av og til ikke. Har vært hos lege flere ganger for dette, og har bl.a vært på lungerøntgen (der fant de ikke noe), har brukt astmaspray (funket ikke), har allergi mot bl.a timotei, men kan ikke skjønne at det kan være knyttet til dette siden jeg kan være like plaget på vinteren. Har hørt at det kan være knyttet til angst, men jeg mener selv at dette har jeg ikke og omgivelsene rundt meg er enig med meg i dette. Har de siste årene vært en del plaget med skuldrene, men har jo hatt dette i over 10 år... Begynner nå etter hvert å bli temmelig desperat ang. hva det kan være. Er forøvrig en del overvektig, men trener regelmessig både spinning og vekter, og når pusten er normal har jeg ingen problemer med å følge harde spinningsøkter. Har du noen forslag på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278856-vansker-med-pusten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pustevansker også

Dette høres AKKURAT ut som det jeg har. Sliter med akkurat det samme og har også vært på undersøkelsene du har vært på. Skulle du finne ut noe hadde det vært kjempe fint om du sier fra. Jeg er ofte verre om våren/sommeren. Gjelder dette deg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278856-vansker-med-pusten/#findComment-2247863
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...