Gå til innhold

Frustrert over kona - trenger råd

Anbefalte innlegg

Gjest God777

Jeg trenger råd og skal prøve å gjøre en lang historie kort. I februar oppdaget jeg at kona var blitt forelsket i en kollega på jobben. Det kom som et sjokk (for oss begge) etter 15 års lykkelig ekteskap. Vi bestemte oss for å legge dette bak oss og se fremover. I tiden som fulgte merket jeg at hun endret mobilvaner og oppførte seg merkelig. Man kjenner hverandre ganske godt etter å ha levd sammen så lenge. Jeg fikk spesifisert utskr av mobilsamtaler og det viste seg at hun hadde sendt ca 340 sms'er til ham i løpet av 1 måned. Vi snakket sammen. Hun lovet bot og bedring. For en drøy måned siden skulle hun på byen. Igjen skjønner jeg at noe er i gjære. Det viser seg at hun og en veninne har kjørt til byen hvor han bor og så har de dratt på byen sammen. Ny oppvask. Mobiltullet fortsetter og neste spesifiserte utskrift viser at antall meldinger ikke har minket i det hele tatt. Når jeg ser på tidspunkter meldinger er sendt viser dette at hun ofte er den som tar kontakt da meldingene har startet når jeg har gått tur, sett fotball osv. Hun sier at meldingene bare er tull og fjas. Jeg bestemmer meg for å sjekke telefonen hennes. Føler dette som et tillitsbrudd men er ganske desperat. Jeg leser fire meldinger fra ham på forskjellige tidspunkter. Tre av dem er klart flørtende. Blandt annet sier han at han ""savnet deg noe helt forferdelig i går" Hun sier at hun ikke har truffet ham utenom jobben bortsett fra den kvelden på byen. Hun går turer rett etter jobben et par dager i uken mens vår yngste sønn er på svømmetrening. Hun vil alltid gå alene på turer og har alltid med mobiltelefon. Er borte et par timer. Hun har også oftere dratt rett fra jobb til et lite kjøpesenter i nærheten hun aldri besøkte tidligere. Nå kan hun bli borte der i en til to timer (tar 10 min å kjøre dit) Jeg er rimelig frustrert over situasjonen. Har noen ganger lyst til å ringe ham å be han dra et visst sted. Han er også gift. Ikke enkelt dette når han tydeligvis er forelsket i min kone og hun synes han er kos og hun liker ham veldig godt. Når hun skriver og mottar meldinger vet jeg av tidligerer utskrifter at 3 av 4 meldinger har gått til ham. Blir nesten irritert når hun sitter og taster. Er jeg naiv som tror de ikke har noe mere på gang? Eller er dette uskyldig og bare tull?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278929-frustrert-over-kona-trenger-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jeg hadde ikke godtatt det

SELVSAGT har de et forhold.

Sett hardt mot hardt, å si at du kommer til å flytte ut om ikke dette opphører. Ta gjerne kontakt med ham eller kona hans også, og gi klar beskjed om hva du synes om dette.

Synes kona de oppfører seg ekstremt respektløst ovenfor deg, som attpåtil sitter og taster med denne karen rett foran øynene dine.

SELVSAGT har de et forhold.

Sett hardt mot hardt, å si at du kommer til å flytte ut om ikke dette opphører. Ta gjerne kontakt med ham eller kona hans også, og gi klar beskjed om hva du synes om dette.

Synes kona de oppfører seg ekstremt respektløst ovenfor deg, som attpåtil sitter og taster med denne karen rett foran øynene dine.

Jeg hadde tuppet henne på hue og r...ut og blitt ferdig med det.

Gjest AnnaMolina

Hei dette går jo bare ikke an. Slik hun oppfører seg så har du null tilitt til henne. Du ransaker mobilen etc og det med god grunn! Det skal ikke være slik.

Det er vanskelig å gi gode råd. Jeg aner at du elsker henne og at dere har mange år sammen.

Jeg ville tatt dette ordentlig opp med henne. Tatt henne med eventuell til familieterapi. Hvis du vil ha henne syns jeg du skal kjempe med nebb og klør og sette en stopper for dette. Selvsagt kan du ikke tvinge henne, men du kan velge å gå om hun ikke slutter.

Dette er et selvfølgelig valg. Jeg tror dere vil trenge terapi etter noe sånt uansett. Utroskap kan føre til mange ettervirkninger.

Håper dere får det til.

Annonse

Gjest sjøstjerna

Utrolig frusterende det du skriver. Du høres ut til å være utrolig snill og tålmodig mann.

Hun vet ikke hva hun har.

Den andre bryter vel neppe ut. Hun leker med ilden, og kan risikere stå mutters alene igjen.

Kanksje du burde fortele henne akkurat det?

Gjest Elextra

Om de virkelig har et forhold er nesten uinteressant - det relevante er at hun viser deg null respekt ved å fortsette på denne måten, til tross for tidligere løfter.

Jeg tror et forhold kan overleve et sidesprang, men det forutsetter bunn ærlighet og stor innsats for å gjenvinne tillit.

Gjest Angela25

Dette er ikke uskyldig morro!!!

Alle kan vi oppleve aa bli forelsket i en annen i et ekteskap, det kan vi ikke styre selv. Men aa drive paa slik hun gjor er stygt og respektlost overfor deg!

Du fortjener ei som respekterer deg, behandler deg likeverdig som seg selv, og som er deg tro.

Din kone er sikkert et godt menneske, men han har latt folelsene for denne mannen ta overhaand, og risikerer dermed ekteskapet med deg. Ikke la dette fortsette, du maa ta et valg, et oppgjor med henne.

Er du villig til aa gaa fra henne om hun fortsetter? Klarer du det? Du vil ende opp med aa utslette deg selv hvis ikke!!

Og om hun stopper denne "leken" naa, klarer du a tilgi henne? Hva med tillitt?

Jeg faar vondt av deg, men er aerlig og sier dette slik jeg ser det. Ikke vaer naiv!

Dette er ikke uskyldig moro, men et av de tilfellene jeg vil si at et ulitmatum er på sin plass. Enten kutter hun ut, eller du går fra henne. I en slik situasjon kunne jeg også godt funnet på å snakke med denne mannen og bedt ham holde seg unna.

Hun viser deg absolutt ingen respekt. Hun vil ha romantikk og spenning der ute, og deg til å skape stabilitet hjemme.

Jeg er redd du ikke kan vinne henne med enda mer tolmodighet. Da vil hun bare ta deg mer og mer som en selvfølge.

Be henne flytte ut til hun har bestemt seg for hva hun vil. Er hun villig til å kjempe for deg, og gjør ikke den kampen for enkelt for henne, kan du vinne henne tilbake. Om hun ikke vil kjempe for å vinne deg tilbake, har du allerede tapt henne.

Ta gjerne en telefon til kona til flammen hennes. Hun fortjener å vite hva som skjer om hun ikke alt har skjønt det.

mvh

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Du hadde vært blåøyd om du ikke hadde reagert. Selvsagt vil man reagere når man oppdager at partneren farter med andre og forsøker å holde hemmelig.

NÅ er det nok vanlig å sende sms til hverandre som inneholder både flirting, følsomme teamer uten at man behøver å legge så mye alvor i det. Men det kommer jo an på hvem som sender slike meldinger da. ER du ung og singel er sikkert slikt greit, men er du i et fast parforhold, er det slett ikke greit for den som sitter hjemme og blir utsatt for virkningene av slik "intim" kontakt.

Jeg støtter deg i å ta saken opp, og forklare hvordan du ser på dette, hva det innebærer for deg. Truer det forholdet, så si det klart og tydelig. Ikke la deg manipulere til å tro at det er du som lager problemer. Det pleier den utro å klandre den andre for.

Det verste er at du kanskje mister tilliten til partneren din etter hvert. og da har mye gått tapt i mobilleken hun har med andre.

Så her må det ryddes opp.

Mange "tuller" med andre når det faste parforholdet skranter. Har dere en jobb å gjøre her også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...