Gå til innhold

NHD : angående inleggelse

Anbefalte innlegg

Jeg skal legges inn på psyk. for en kortere periode, da jeg i snart et år har jobbet med et traume.

Psykologen min vil ikke lenger sitte med ansvaret alene, og sier at hvis jeg ikke går med på innleggelse så vil ikke hun sitte med ansvaret alene. Det forstår jeg, og jeg vil ikke miste henne, for hun er helt spesiell for meg. Hun har hjulpet meg til å komme så langt i prosessen, og jeg vet hun vil hjelpe meg gjennom. Hun er kjempe dyktig. Jeg skal gå med på innleggelse, men jeg lurer på om jeg da blir nødt til å begynne på SSRI og mianserin igjen. Jeg har akkurat trappet ned fra 60 mg fontex og 60 mg mianserin og 100 mg truxal. Nå har jeg sluttet helt. Jeg hadde så mange ubehalgeige bivirkninger, og jeg ønsker ikke å begynne igjen. Kan de tvinge meg ?

Takknemmelig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27896-nhd-ang%C3%A5ende-inleggelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest singingbird

Hei Ingrid!

Du virker jo ikke psykotisk, så jeg tror ikke de har hjemmel for tvangsmedisinering. Tror nok du vil møte et press om å ta medisiner, fra leger og miljøpersonell, ja endog fra andre pasienter. Men det er du selv som bestemmer! Lykke til med innleggelsen, du er moden og modig!

Nils Håvard Dahl, psykiater

De kan ikke tvinge deg til å ta medisiner.

Siden du nettopp har trappet ned grunnet uakseptable bivirkninger, synes det ikke fornuftig å begynne igjen, i hvert fall ikke med de samme medisinene.

Hvis det viktigste var medisiner, trengte du ikke innleggelse. Det kunne du like godt tatt uten innleggelse. Det må være noe annet du trenger mer siden det så sterkt ønskes at du skal legge deg inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...