Gå til innhold

Ung frustrert mann

Anbefalte innlegg

Gjest ungfrustertmann

Hjelp til å få i gang sin seksuelle (og sosiale) side? Jeg er en ung frustrert mann i midten av 20-årene. Av forskjellige årsaker har jeg enda ikke vært sammen med noen verken som kjærester eller seksuelt, noe som er frustrerende når man er blitt voksen ellers. Har en lengre utdanning og en god kontorjobb som jeg fungerer greit i. Er ambisiøs og har god selvtillit på mange felter i livet, som oftest når jeg ikke trenger å spille rollen som meg selv, da er jeg mer tilbakeholden. Har vokst opp med foreldre som er høyst oppegående og har fine, litt selvoppofrende verdier, og har gitt alt for barna sine. Jeg har etter mange år endelig begynt å forstå hva som er ”galt” med meg, og greid å sette ord på ting. Har bl.a. lest om forhold mellom kvinner og menn og hva som tiltrekker det andre kjønn. Jeg har f.eks. litt tungt for å slippe andre innpå eller åpne meg. Er litt perfeksjonistisk / kritisk. Ting i min oppvekst gjorde at jeg holdt meg mye for meg selv, og kanskje mistet en del sosial lærdom gjennom omgang med andre barn, slik at jeg kanskje ikke er så flink med alle sosiale koder og signaler. Jeg har aldri vært omringet av mange venner eller jenter, men høstet respekt for intelligens. Har også hatt et dårlig selvbilde for en litt rund kropp og liten penis. I mine fantasier har jeg hatt en annen kropp for å si det sånn... Og jeg har trang forhud som jeg skulle fått behandlet for flere år siden, men har ikke taklet tanken på å gå til lege med dette enda... I dag er jeg i stand til å tiltrekke meg jenters oppmerksomhet, men får ikke til å gå videre fra et vennestadium. Sist helg ble jeg sjekket opp av ei pen dame på byen som virket interessert, men jeg blir handlingslammet og greia ebber ut i ingenting. Innser at jeg trenger å prate med noen utenforstående da jeg ikke klarer tanken på å prate med venner/familie om mitt seksualliv, tror jeg kan slappe av sammen med en sexolog som er vant til å høre om folks mer intime privatliv? Jeg trenger noen å diskutere med/ rådgiving, og bor i en større by i Nord-Norge. Hvem bør jeg prate med?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278972-ung-frustrert-mann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gro Isachsen, Sexolog

Om det finnes en sexolog i byen du bor i burde det være førstevalget ditt. Kanskje kan du også få hjelp av en gestaltterapaut, en psykolog og eller en lege som er spesielt opptatt av seksualitet. Om du skal få konkret hjelp til å bli tryggere i seksuelle situasjoner avhenger av at du møter en også kan den gode seksualiteten og er trygg på å snakke om det. Mye handler om personkjemi. Det kan også hende du kunne fått mer selvtillit om du finner en moden kvinne som er villig til å lære deg opp. Eller kanskje du vil få en enklere debut om du finner ei jente som er like uerfaren som du, så kan dere utforske flørten, leken og sexen i fellesskap. Du kan også “tørrtrene” i flørting på internett på en chattekanal eller ved at du er offensiv på sjekkearenaene som finnes her. Det virker som om du har mye selvinnsikt og har skjønt hvorfor du binder deg i sosiale sammenhenger med erotiske undertoner. Jeg ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278972-ung-frustrert-mann/#findComment-2251585
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...