Gjest l-tahoe Skrevet 23. mai 2001 Skrevet 23. mai 2001 Hei Jordmor Jeg har i nesten en uke (siden 18 Mai) hatt bølger av smerter i magen. På en måte minner de meg om gass-smerter. For det meste skjer det ifm. avføring og jeg har hatt diarre nesten hele uken. Disse bølgene av smerter kommer ca. 7-8 ganger pr. dag og jeg begynner å bli litt bekymret. Kan informere om at jeg venter tvillinger og er i uke 18. Skal til legen den 30. Mai men bør jeg kontakte han hvis dette fortsetter, før det ? Når disse smertene kommer er det veldig vondt. Kan det være noe i maten eller hva er det som forårsaker slik ubehag i magen ? Blir veldig takknemlig for svar ! Er selfølgelig bekymret for om dette påvirker barna i magen ? 0 Siter
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 23. mai 2001 Skrevet 23. mai 2001 Det kan tenkes at det er kraftige kynnere du kjenner. Som tvillinggravid er det ikke uvanlig at man får kynnere tidlig, men som med alle gravide, er det ikke så bra at de gjør vondt. Det er viktig at du finner ut om livmoren/magen blir steinhard samtidig som du får disse smertene. Er det en sammenheng, er det store sjangser for at du har kraftige sammentrekninger i livmoren. Dette er som du sikkert vet, kynnere. De er vanligvis ikke farlige/skadelige, men når de kommer med en viss styrke, kan det tenkes at livmorhalsen modnes alt for tidlig. Dette bør avklares, og det gjøres hos lege, helst spesialist. Du bør nok ta kontakt med din lege nå. Det er for lenge til 30. mai, hvis du skal få klarhet i om det er kynnere eller andre uskyldige plager som evt. kommer fra tarmen. Du skal ikke se helt bort i fra det siste. Fordøyelsen vil bli påvirket av svangerskapet og noen ganger får man adskillige luftplager og smerter. Lykke til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.