Gjest Løve-79 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hei,jeg er en ung jente som har vært plaget med kronisk svimmelhet i lengre tid.Er blitt bedre det siste halve året da de mener plagene mine stammer fra nakken.Under perioden der jeg har vært syk har jeg vært til flere undersøkelser,bla MR.Der fant de at hypofysen min var drøy,tok flere prøver men disse var fine og de mente det ikke hadde sammenheng med svimmelheten.Da jeg var syk fortrengte jeg bare dette,mens nå når jeg er blitt bedre,dukker det stadig opp bekymringer rundt dette med hypofysen.Har snakket med fastlegen min om dette men hun sier at jeg ville hatt helt andre symptomer om det var fra hyopofysen,men jeg tør ikke spørre hvilke symptomer av frykt for å få noe nytt å bekymre meg for.Leste nå nylig noe om svulster,skadde hjerneceller,elektriske impulsoverføring og epilepsi og ble med ett pånytt bekymret.Kan en drøy hypofyse gi slike symptomer?Jeg mener å ha lest om hypofysen at svulster i den er stumme og at hypofysen egentlig regnes som et endokrint organ og ikke egentlig en del av nervesystemet og denne forklaringen liker jeg og beroliger meg mest.Er sykepleier men tør nesten ikke lese noen ting om hypofysen,da jeg kan bli helt låst i sånne tanker.Kan bli helt låst i tanker om at hypofysen min påvirker meg i det kognitive og emosjonelle,at jeg innbiller meg at jeg er endret på en måte.Og dette er svært smertefullt å gå rundt å tenke på.Kan du være snill å forklare meg dette på en skånsom måte,kan en drøy hypofyse utløse epilepsi?Jeg har også to slektninger som har hatt hypofysesvulst,men disse bor i en annen kant av landet og jeg har lite kontakt med dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/279028-dr%C3%B8y-hypofyse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.