tinamari Skrevet 23. mai 2001 Del Skrevet 23. mai 2001 Til gyneokologen. Jeg er ei jente på 22 år. Jeg har vært seksuelt aktiv siden jeg var 17 med samme mannen, vi er nå gift. Jeg har hele denne tiden ha vondt nedentil. Første gangen vi lå sammen var det veldig vondt, vi prøvde mange ganger før vi "fikk det til" på grunn av jomfruhinnen. Jeg var svært sår nedentil i mange mnd etterpå. Etter 1/2 år fikk jeg min første soppinfeksjon og har vært plaget med dette jevnlig siden. Det siste året har det ikke hjulpet med canesten og jeg oppsøkte legen for et par mnd siden, han tok prøver for å se om det var en resistent sopp med neg. resultat. Han konkluderte med at jeg hadde eksem på grunn av at jeg var rød og sår og hadde små sprekker rundt skjedeåpningen. Han skrev dermed ut en resept på Elocon 0,1 % Fet krem som jeg skulle bruke hver dag i 2 uker og så 1-2 ganger pr uke. Denne kremen brenner og svir noe forferdelig og jeg er redd den vil gjøre meg enda mer sår og ømfindtelig. Har nevnt dette for legen, men han mente det ikke betydde noe. Dette er et svært stort problem for meg da det fører til at jeg fungerer svært dårlig seksuelt og det sliter på mannen min og forholdet vårt. Har også problemer med liten lyst på sex, noe jeg forbinder med at jeg har hatt så mye vondt i forhold til det(med soppinfeksjoner og sårhet nedentil). Ellers så er det jo også plagsomt i dagliglivet for det svir hele tiden. Jeg har aldri hatt noen form for kjønnssykdommer og jeg har også fått sjekket urinen for uvi. Bør jeg gå og få en ordentlig undersøkelse av gyneokolog? Kan en gynekolog gjøre noe mer/bedre enn allmenlegen min kan? Må jeg ha en henvisning fra legen min for å få time? Tror du det kan være farlig å bruke den kremen når det er så vondt å påføre den? Vennlig hilsen meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27904-eksem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 28. mai 2001 Del Skrevet 28. mai 2001 Elocon er en steroidkrem, jeg synes du skal forsøke den i en stund. Ofte kan det irritere i starten før det kommer effekt. Hvis den ikke hjelper synes jeg du skal få en spesialist til å se på deg, enten gynekolog eller hudlege. Du kan få henvisning, evt søke direkte men da må du evt betale større egenandel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27904-eksem/#findComment-114484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.