Gå til innhold

Vil men får det ikke til...

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilt, men lykkelig

Hei. Jeg er mann på 35 år. Min samboer og meg som har vært sammen nå i cirka ett år prøver fortvilt å bli med barn. Vi elsker hver andre høyt og har funnet ut at kursen for resten av livet er staket ut. Vi holder også på med en prosess for å finne ut om vi hver for oss er fruktbare. Hennes resultater er enda ikke klare, men mine resultater viser noe lav spermkonsentrasjon. Hva innebærer dette og er mine sjanser for å bli pappa for eget barn helt borte med dette? Er det noe jeg kan gjøre for å bedre på dette? I forbindelse med denne testen har jeg vært hos min fastlege og fått tatt noen ekstra blodprøver som skal føre oss nærmere et konkret svar på hva som er galt og hvordan tilstanden sånn egentlig er. Disse prøvene er ikke klare enda, men jeg vil så gjerne bli pappa og dette er et spørsmål som opptar meg noe enormt. Jeg har ingen barn fra tidligere. Samtidig sliter jeg en del med å få utløsning. Det løser seg stort sett hver gang vi koser oss, men det er ikke alltid like enkelt å få til. Det viser seg at de gangene hun sitter oppå meg, rir, så går det bra i de aller fleste tilfellene, men det er også dette som er den eneste stillingen vi så og si er garantert utløsning for oss begge. I vanlig misjonær, bakfra eller andre lignende stillinger kommer jeg stort sett aldri. Hva kan dette ha å si? Hvordan kan jeg gjøre noe med dette? Hun er meget mer erfaren innen for seksualitet enn hva jeg selv er og har hatt flere titalls partnere i sitt liv. Selv føler jeg at det ikke "strammer" godt nok i andre stillinger enn når hun rir meg. Kan dette ha noe med saken å gjøre og hvordan kan vi da eventuelt gjøre noe med det slik at det også ordner seg i andre stillinger? Finnes det metoder for å "trene opp" nedentil hos henne? Samtidig har vi begge lagt merke til at jeg så og si aldri er våt selv om jeg er kåt. Hun får multiorgasmer hver eneste gang vi koser oss mens jeg kommer kun den ene gangen og produserer ikke noe væske i det hele tatt. Kan dette ha noe med saken å gjøre? Hvordan kan jeg eventuelt gjøre det for å ordne opp i dette? For meg er dette en utrolig fortvilt situasjon. Jeg føler på mange måter at jeg ikke er tilstrekkelig "mann" for henne og får kanskje ytterligere prestasjonsangst på bakgrunn av disse momentene. Blir ofte mer konsentrert om å "tvinge" frem orgasme i stedet for å nyte det hele og la ting komme og gå naturlig. Håper virkelig dere kan svare meg og gi meg noen tips til hva jeg kan gjøre, eller i hvert fall noen ideer om hvor jeg kan begynne for å finne ut av dette... På forhånd tusen takk for hjelpen. Håper på raskt svar da dette nå i tillegg tar fra meg både hverdagskonsentrasjon og nattesøvn... Hilsen fortvilt, men lykkelig...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/279092-vil-men-f%C3%A5r-det-ikke-til/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott at dere er så glade i hverandre !!!

Lav spermkonsentrasjon betyr absolutt ikke at du ikke kan bli far. Det betyr bare at det er noen færre sædceller pr. ml sæd enn det som anses som normalt.

Men det trengs jo bare 1 sædcelle for å lage et barn :)

For å heve sædkvaliteten bør du ikke bruke trange underbukser, ikke ta varme bad eller badstuebad, ikke sykle for mye og for lenge om gangen, ikke drikke alkohol, ikke røyke og ikke bruke andre rusmidler.

Du bør spise skikkelig mat (ikke junk-food, men rent kjøtt og fisk, mye frukt og grønt). Du kan også ta tilskudd av sink - det er kjent for å heve sædkvaliteten.

Når det gjelder problemene du har med utløsning. For det første så er det uhyre sjelden at en man får flere orgasmer under ett samleie, så det må du ikke tenke på.

Når det gjelder forvæsken som kommer så er min erfaring at noen menn har mye mens andre har lite. Det er har ingenting å si for selve sædcellene som kommer senere.

Det er uvesentlig hvilken stilling dere har sex i for å lage barn. Sædcellene kommer seg frem til egget om så kvinnen står og hopper etterpå ;)

Kjæresten din kan bruke skjedemusklene sine til å trene opp bekkenbunnen, da kan hun også "klemme" deg litt mer.

Gjest Kitty Cat 82

Det finnes noen slags vekter i form av kuler som hun kan bruke til å trene opp musklene i skjeden. En slik kule føres inn i skjeden, og så bruker man musklene til å holde de inne. SLik kan hun bli strammere og kanskje stimulere deg med sine muskler også! Et rykte sa nemlig at det var noen jenter med godt trente skjedemuskler kunne gi en mann utløsning bare ved å sitte stille og bruke musklene! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...