Gå til innhold

Seksuelt overførbar sykdom

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret gift

Hei! Gift kvinne, 37 år, barn 4 og 6 år, lurer på følgende: Jeg har nå fått vite, 13 til 14 år etter et avsluttet forhold, at en mannen jeg var i forhold med hadde vært tidligere prostituert - og - i alle fall hadde - kjønnssykdommer. Jeg har ikke - så vidt vites - hatt noen sykdommer og har fast partner da jeg er gift. Jeg er frisk, i jobb, og trener jevnlig. Har hatt et aldri så lite sidesprang, men uten samlie. Bare kontakt kjønnsorganer og munnsex. Lurer på følgende: 1. Er det "skumle" virussykdommer jeg kan ha - så mange år etter - uten å vite om det? Har hørt om "profesionals AIDS" som skal kunne gradvis rive ned immunforsvaret. 2. Etter mitt lille sidesprang hadde jeg ganske kraftige magesmerter, men legen tok blodprøve og erklærte meg frisk pga verdiene der. Har tatt urinprøve - den var ren - vært til CRV (ultralyd/røntgen) - viser intet. Smertene har gitt seg. Jeg har dog fått en litt hard "kvise" i disse dager som jeg har klemt litt blod ut av (utenpå de "tykke" kjønnsleppene). Behøver dette bety noe? Klør ikke. Føler meg ellers bra. Mannen min har ikke fått noe, så vidt jeg vet, men han hadde et par røde flekker i ansiktet han klødde på til de blødde. Borte nå. Behøver "utvekster" på kjønnsorganene være smitte/sykdom? Har hatt det et par ganger, de pleier forsvinne. 3. Endelig: Forstår at utflod er normalt, særlig hvis den er klar og luktfri. Ellers "kjenner" jeg sopp. Hatt det tidligere. Er dette din oppfatning og? og dersom blodprøvene ikke viser noen infeksjon, - er du "klarert" for kjønnssykdommer? Skal be om gynekologisk undersøkelse igjen snart. Ca et år siden sist. Setter pris på svar. KK

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/279192-seksuelt-overf%C3%B8rbar-sykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei, Det er svært lite sannsyn lig at du bærer noen seksuelt overførbar sykdom uten symptomer etter 13-14 år, selv om utelukke med 100% sikkerhet kan man ikke. Det er heller ikke umulig å få overført noe med munnsex. Har du ingen symptomer og heller ikke mannnen din har ville jeg slappe av. Er du plaget av tanker om at det kan være noe er den eneste måten å få sikkerhet det er å ta blodprøve på de mest aktuelle smitte (HIV, hepatitt B og C, syfilis).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...