Gjest Anna Carina Juliane Mørch Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Gled i kontrastvæske på rønt.avd. på AHUS hvor jeg jobbet i 5 år. 20 kg tunge gml.dagse røntg.mapper i armene. Falt tungt på nakke,skulder/arm og hofte hø.side. vred og forstuet begge u.ex. som fremdeles er mørkeblå.Yrkeskade godkjent på skulder/arm etter røntgen i 1998. Etter 8 år med smerter i hø. side av kroppen. Halter, kan ikke kjøre bil eller bruke hø. arme/ben, Lege kalte det psykiske smerter og gav en masse Paralgin Forte, Imovane og Vival i mange år?? Uføretrygdet i 2003 med psyk. diagnose? 2005 sendt i all hast på Ullevåll never. MR/CT viste 8 cm stort væskefylt hull i ryggmargen i nakken. Syringomyeli/syrinx (få i norske nevr. kjenner diagnosen). Som først ble kjent etter MR/CT. Mistet mye av følelse i hele høyre side. Også vansker ved vannlantning, har mistet følelsen i underlivet. Og kan ikke lenger få orgasme. Hvorfor? Og kan dette medregnes i yrkesskaden som underkroppen min nå utredes for? Vennlig hilsen Anna Carina 0 Siter
Dorthe Skrevet 19. august 2007 Skrevet 19. august 2007 Jeg trodde faktisk de fleste syringser var medfødt. Jeg vet de kan oppstå etter brudd i ryggen med ryggmargsskade også, Det er ofte lite å gjøre med, operasjon kan gjøre vondt verre så de unngår det helst i hvert fall så lenge de ikke vokser i størrelse og vil få deg til å miste mer funksjon enn du eventuelt vil tape etter operasjonen, Jeg tror det er en vanskelig avgjørelse både for deg og legen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.