Gå til innhold

Tap av sexliv etter ryggmargskade

Anbefalte innlegg

Gjest Anna Carina Juliane Mørch
Skrevet

Gled i kontrastvæske på rønt.avd. på AHUS hvor jeg jobbet i 5 år. 20 kg tunge gml.dagse røntg.mapper i armene. Falt tungt på nakke,skulder/arm og hofte hø.side. vred og forstuet begge u.ex. som fremdeles er mørkeblå.Yrkeskade godkjent på skulder/arm etter røntgen i 1998. Etter 8 år med smerter i hø. side av kroppen. Halter, kan ikke kjøre bil eller bruke hø. arme/ben, Lege kalte det psykiske smerter og gav en masse Paralgin Forte, Imovane og Vival i mange år?? Uføretrygdet i 2003 med psyk. diagnose? 2005 sendt i all hast på Ullevåll never. MR/CT viste 8 cm stort væskefylt hull i ryggmargen i nakken. Syringomyeli/syrinx (få i norske nevr. kjenner diagnosen). Som først ble kjent etter MR/CT. Mistet mye av følelse i hele høyre side. Også vansker ved vannlantning, har mistet følelsen i underlivet. Og kan ikke lenger få orgasme. Hvorfor? Og kan dette medregnes i yrkesskaden som underkroppen min nå utredes for? Vennlig hilsen Anna Carina

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg trodde faktisk de fleste syringser var medfødt. Jeg vet de kan oppstå etter brudd i ryggen med ryggmargsskade også, Det er ofte lite å gjøre med, operasjon kan gjøre vondt verre så de unngår det helst i hvert fall så lenge de ikke vokser i størrelse og vil få deg til å miste mer funksjon enn du eventuelt vil tape etter operasjonen, Jeg tror det er en vanskelig avgjørelse både for deg og legen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...