Gå til innhold

Nå trenger jeg hjelp

Anbefalte innlegg

Ting går ikke bra. Etter netrapping av Zoloft for en stund siden til normalnivå, begynte sprutoppkast. Legen min sa jeg skulle seponere, og etter noen dager ga oppkastet seg. Men det gjorde også alt annet. Blant annet legen. Det har ikke vært mulig for meg å oppnå kontakt med ham siden begynnelsen av forrige måned. Jeg har ringt, men han er ikke der. Jeg har lagt igjen beskjeder via kontordamen, men han har ikke svart på dem. Jeg har skrevet 2 brev og ikke fått svar. I det ene brevet ba jeg om en resept og en time. Jeg fikk resepten, men ikke timen - ikke kommentar på det i det hele tatt. For ti dager siden var jeg hos gynekolog, det gjorde situasjonen uholdbar. Gynekologen gjorde ting jeg hadde forvisset meg om på forhånd at ikke skulle skje, og når han gjorde det likevel, klarte jeg ikke å si nei. Jeg har knapt sovet siden da, knapt fungert. Det går i flashbacks og at jeg liksom ikke er tilstede. Klarer ikke å snakke med noen, orker ikke ta telefonen eller svare døra, men de ringer heldigvis ikke så mye.

Jeg skrev det til legen. Han har ikke svart.

Nå har jeg ingen behandler, ingen terapeut, ingenting. Og nå har jeg nådd slutten på hva jeg klarer. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mer. Jeg orker ikke forholde meg mer. Nå er jeg utslitt.

Jeg sover i bruddstykker, men gråter åpenbart i søve. Jeg våkner av at det renner tårer. Alt kjennes som bly.

Er det ikke noen måte å få til dette livet på - eller skal jeg bare gi opp? Jeg går og legger meg nå. Om en time eller så ser jeg om noen har orket å foreslå noe. Men så alene og utmattet som dette orker jeg ikke mer.

Jeg har tenkt og tenkt om jeg har gjort noe mot legen siden han ikke vil se meg mer, og heller ikke vil si det. Men jeg kommer ikke på det. Det eneste jeg klarer å tenke meg fram til er at han for et år siden satte meg på et medikament som jeg da sa var kontraindisert pga bivirkningene. Han sa jeg tok feil, og - idiot som jeg er - så har jeg tatt de tablettene. Nå er det stadfestet en varig skade som følge av dem. Kan det være det som gjør det? Jeg har ikke snakket med ham om det - jeg er jo ikke sint på ham for det. Det var min egen dumhet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27938-n%C3%A5-trenger-jeg-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, nå trenger du hjelp. Håper noen kan svare deg som har peiling på hva du kan gjøre. Jeg vil bare si at jeg skjønner deg. Når man føler at man som pasient blir en plage for legen, så blir det jo ikke noe bedre akkurat. Finnes det noen andre leger i nærheten du kan kontakte? Er det en kommunal legevakt, eller noe du kan henvende deg til. Det skal være en landsdekkende krisetelefon også. Husker ikke nummeret, men jeg vet jeg har sett det her for ikke så lenge siden.

Håper du fikk sove litt, og har fått noen kyndige svar når du står opp igjen.

God bedring.

Gjest singingbird

Ja, nå trenger du hjelp. Håper noen kan svare deg som har peiling på hva du kan gjøre. Jeg vil bare si at jeg skjønner deg. Når man føler at man som pasient blir en plage for legen, så blir det jo ikke noe bedre akkurat. Finnes det noen andre leger i nærheten du kan kontakte? Er det en kommunal legevakt, eller noe du kan henvende deg til. Det skal være en landsdekkende krisetelefon også. Husker ikke nummeret, men jeg vet jeg har sett det her for ikke så lenge siden.

Håper du fikk sove litt, og har fått noen kyndige svar når du står opp igjen.

God bedring.

Kjære deg!

Ring legevakta nå med en gang! Du får ikke lov av meg til å gi deg nå!! Husk at det er når man er som svakest at man må være sterkest! Hvis du selv ikke greier å ringe, få noen andre til å hjelpe deg. Jeg vet at det er forferdelig å være deg nå, men nå må du ta styringen!!!

Nummeret til Mental Helses hjelpetelefon er:810 30 030 . Du kan også ringe Kirkens SOS:815 33 300. De hjelper deg med å ta kontakt med legevakta hvis du sier at du trenger hjelp til det!

Vi er mange her som tenker på deg. GÅ OG RING NÅ!!!

Kjære deg!

Ring legevakta nå med en gang! Du får ikke lov av meg til å gi deg nå!! Husk at det er når man er som svakest at man må være sterkest! Hvis du selv ikke greier å ringe, få noen andre til å hjelpe deg. Jeg vet at det er forferdelig å være deg nå, men nå må du ta styringen!!!

Nummeret til Mental Helses hjelpetelefon er:810 30 030 . Du kan også ringe Kirkens SOS:815 33 300. De hjelper deg med å ta kontakt med legevakta hvis du sier at du trenger hjelp til det!

Vi er mange her som tenker på deg. GÅ OG RING NÅ!!!

Til dem som orket å svare meg, Rota og Singingbird: tusen takk.

Jeg tok endel tabletter og sov til nå. Nå har jeg tatt en ny ladning, og med litt hell går alt sammen en natt til.

Jeg har ikke noen å hjelpe meg. Det var liksom bare legen som var der. Og jeg har ikke ork igjen. Jeg tror ikke jeg klarer å si noe sammenhengende om jeg ringer noe sted.

Imorgen er det hellidag og jeg er alene. Det er ikke så farlig. Det har tippet for langt denne gangen. Når jeg blir dumpet slik er det noe jeg gjør som forårsaker det. Jeg vet ikke hva det er, men jeg forstår at jeg er slitsom.

legen har egentlig holdt ut med et utakknemlig arbeide lenge - over ett år. En kan ikke be om mere.

Tusen takk for at dere brydde dere!

Gjest singingbird

Til dem som orket å svare meg, Rota og Singingbird: tusen takk.

Jeg tok endel tabletter og sov til nå. Nå har jeg tatt en ny ladning, og med litt hell går alt sammen en natt til.

Jeg har ikke noen å hjelpe meg. Det var liksom bare legen som var der. Og jeg har ikke ork igjen. Jeg tror ikke jeg klarer å si noe sammenhengende om jeg ringer noe sted.

Imorgen er det hellidag og jeg er alene. Det er ikke så farlig. Det har tippet for langt denne gangen. Når jeg blir dumpet slik er det noe jeg gjør som forårsaker det. Jeg vet ikke hva det er, men jeg forstår at jeg er slitsom.

legen har egentlig holdt ut med et utakknemlig arbeide lenge - over ett år. En kan ikke be om mere.

Tusen takk for at dere brydde dere!

Kjære ikke noen!

Mener fortsatt at du skal ringe noen. Hjelpetelefonene er bemannet hele tiden. Legen gjør ikke jobben sin, hvorfor tar du på deg skylden for det. Han/hun har selv valgt å ha en slik jobb og bør selv ta konsekvensene av sitt valg!!! Forøvrig anbefaler jeg deg til å skifte lege, men det kan du jo ikke få gjort i dag. Skriv opp nr. til legevakta og hjelpetelefonen nå, mens du er rolig, heng lappen opp ved telefonen. Tror forøvrig legene er glad du tar kontakt med dem, de har sett og hørt det meste, husk det! Lykke til, du som nå føler du ikke er noen. For meg er du det...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nå skal du ha fått en fastlege. Denne kan ikke nekte å behandle deg, og den skal svare på dine henvendelser.

Dersom du ikke får svar, bør du snarest ringe/skrive til Kommunelege I i hjemkommunen din. Denne vil sørge for at du får den hjelp du skal ha.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...