Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ricky

Nå er det gått utrolige 3 uker siden jeg skulle fått menstruasjon og det er fortsatt ingen tegn på at den er på tur. Tidligere har den kunne vært noen få dager over men skjeldent mer enn 4 dager.

Jeg begynte å bli helt overbevisst på at jeg var gravid og tok den ene testen etter den andre for å få dette bekreftet men alle var negative. Så stakk jeg innom et legekontor for å sjekke Hcg nivået i blodet og i dag fikk jeg vite at alt var normalt med den -ikke gravid!

Så hva er det som skjer da?

Kan det være at produksjonen av Hcg ikke er kommet skikkelig i gang ennå selv om jeg da ville være 5 uker på vei? jeg er avhengig av å vite det for sikkert om en uke for ellers står jeg i fare for å miste plassen min til afrika til høsten der det er meningen at jeg skal være i 3 mnd. Er kjempefortvilet, hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27939-kj%C3%A6re-jordm%C3%B8dre-og-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Du kan regne det som 100% sikkert at du ikke er gravid når det hverken er påvist hCG i urin eller i blodet. Din uteblitte menstruasjon skyldes nok noe annet. Enkelte ganger kan man få forstyrrelser i menssyklus hvis man er under psykisk press, i sorg, har spiseforstyrrelser eller trener svært mye uten å få tilstrekkelig næring. Andre ganger kan uteblitt mens skyldes hormonforandringer som bør kartlegges hvis du ikke får normal mens innen rimelig tid. Det er uansett neppe noe som er farlig, og du kan sikkert reise til Afrika uten å engste deg for dette. God tur.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...