Gå til innhold

Smerter i underlivet + gjentatte cyster

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert og lei frue

Jeg har i alle år, etter at jeg fikk mensen og fått barn, hatt smerter i underlivet. Store smerter ved samleie, også såkalte støtsmerter. Jeg har mye vondt rundt eggløsning, uten å kunne si helt sikkert om det er eggløsning, men ca midt i syklusen har jeg smerter. Jeg har også mye vondt under mensen og jeg har store blødninger under mensen. Jeg ble steriliset og konisert for snart et år siden.(august -06) Konisert p.g.a. jeg hadde grove celleforandringer. Jeg har ikke fått påvist noe endometriose. Jeg blir/ble lett gravid. (Vært gravid 9 ganger, 8 levendefødte unger.) Jeg har ytret ønske om å få fjernet min livmor, men min gynekolog sier nei. Hun mener at dette er en for stor risiko så lenge livmoren ser frisk ut på ultralyd undersøkelser. Jeg var nylig til kontroll etter at jeg ble konisert. Og det ble da tatt ny ultralyd som viser en cyste på over 6 cm i diameter. Dette var ikke en vanncyste, men hun synes det lignet en typisk eggløsningscyste. Da jeg ble konisert og sterilisert la de også merke til en cyste på samme eggstokk, som da var ca 3 cm i diameter. Hun kunne jo ikke si noe om dette var den samme cysten, som vokste langsomt. Jeg skal derfor tilbake til kontroll om et par mnd, og om cysten er der fortsatt vil jeg bli tilbudt operasjon og de ville da fjerne denne cysten, + eggstokken. Og de skulle da vurdere å fjerne livmoren også. Siden jeg ønsker det. Fastlegen har også sendt brev og ytret ønske om at livmoren fjernes. Hva kan slike smerter komme av? Jeg har skikkelig vondt, blør unormalt mye. I rundt 3 dager. Så er det helt stopp nesten, bare småblødninger. Samleie er uaktuelt p.g.a. disse smertene. Jeg makter ikke rett og slett. Støtsmertene er forferdelige. Sikkert ille nå p.g.a. denne cysten, men jeg har i alle år hatt støtsmerter og visse stillinger er helt uaktuelle å ha sex i p.g.a. jeg har så vondt. Må jeg virkelig bare leve med dette? Kan jeg gå til en annen gynekolog for å få en vurdering, slik at livmoren eventuelt kan fjernes? Jeg er 32 år, skal ikke ha flere barn, men det skjønte du sikkert da jeg skrev at jeg er sterilsert. Håper du har tid til å svare meg, det er ganske frustrende å ha det slik, for smertene er ille, jeg bruker Naproxen 500 mg flere dager i mnd p.g.a. dette. Kan nevne at jeg i tillegg nå utredes for leddgikt. Jeg har positive reumaprøver og jeg har alle tegn på leddgikt. Regner jo ikke med at dette påvirker underlivet....?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/279408-smerter-i-underlivet-gjentatte-cyster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...