Gå til innhold

Atopisk eksem rundt øynene

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har vært plaget av atopisk eksem hele livet. Har hatt det stort sett overalt fra hode til midje. Jeg har egentlig lært meg å leve med det, men det som plager meg er eksem som stadig irriterer øynene. Jeg fikk det plutselig i fjor sommer, og har hatt det siden. Det er ille hele året men verst på sommeren, for jeg sliter også med pollenallergi. Det synes ikke at det er eksem på øyet, slik det synes andre steder på kroppen, men det klør ille og ofte. Eksemet er i øyelokk-kanten helt inntil øyet, både oppe og nede. Når jeg trykker og klør rundt øyet så kommer det alltid noe som føles som øyerusk under øyelokket, og som er veldig ubehagelig; jeg har funnet ut at det er små slimklumper. Hvis jeg klarer å la være å klø så forsvinner de av seg selv. Har du vært borti dette før? Jeg bruker Zaditen og Loratadin, og så bruker jeg Protopic rundt øynene. Protopic gjør irritasjonen verre de første dagene jeg bruker den, men så blir det bedre. Jeg bruker ikke Protopic lenge, for jeg er veldig forsiktig med medikamenter rundt øynene, så virkningen varer ikke så lenge. Har nylig fått Ultracortenol som jeg har prøvd et par dager uten å merke noe forskjell. Har du noe tips? Jeg har ikke prøvd Elidel, hvordan fungerer den? Takk for svar...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/279449-atopisk-eksem-rundt-%C3%B8ynene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...