Gå til innhold

Høy hvilepuls

Anbefalte innlegg

Gjest Skrova1

Hei! Jeg er en middels aktiv jente på 19 år og har en hvilepuls på ca 80-100 slag i minuttet. Jeg er ca 160cm høy, 53 kg og er mildere plaget med astma/pels allergi, men tar for tiden ingen medisiner for dette. Jeg har aldrig slanket meg, men er veldig glad i mat(regner med at jeg har meget høy forbrenning) Jeg går på en mini pille(Diane) for å unngå kviser og har alltid hadd litt lite jern i blod depoene samt at jeg hadde lite blod da jeg var liten. Jeg tar jerntabeletter. Er det uvanlig/farlig med så høy hvilepuls? Er det evenntuelt noe jeg kan gjøre med det? På forrhånd tusen takk Malin Edvardsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/279465-h%C3%B8y-hvilepuls/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til Skrova1. Dette er ikke egentlig høy hvilepuls. Normalpuls har ganske stor variasjon fra person til person, og det er ikke alltid vi er egentlig "basale" når vi selv måler pulsen (hvilket du burde slutte med). Et reelt tall for din pulsvariasjon får du når vi gjør en registrering over et helt døgn (såkalt Holter-monitorering), men det er ingen grunn til at du skulle be om en slik på dette grunnlaget. Hvordan er det med din fysiske form ? Ofte er litt høye pulstall et uttrykk for at treningstilstanden ikke er så god.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/279465-h%C3%B8y-hvilepuls/#findComment-2253099
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...