Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen spilte Prima Veras samle-CD. I sangen "De gærne har det godt" synger Teigen blant annet: "i senga er jeg vill".

Guttungen kommenterer: "Det er jeg også!"

;-) Lurer på om han som voksen vil huske denne feiltolkningen av sangen;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en 5-åring som har snakket veldig godt siden han var 2, men når det kommer til Kaptein sabeltann-sangen så nekter han å rette opp "nå kan vi ta det rolig de neste hundre HÅR"

Skrevet

Vi har en 5-åring som har snakket veldig godt siden han var 2, men når det kommer til Kaptein sabeltann-sangen så nekter han å rette opp "nå kan vi ta det rolig de neste hundre HÅR"

Ja, har man først bestemt seg for noe, så. ;-)

Jeg husker jeg insisterte på at det het fridd-rett, selv om faren min rettet på meg og sa at det het fri-idrett! ;-) Da var jeg vel 6-7 år kan jeg tenke meg, og noe så teit ord som fri-idrett, a'gitt! ;-)

Skrevet

Ja, har man først bestemt seg for noe, så. ;-)

Jeg husker jeg insisterte på at det het fridd-rett, selv om faren min rettet på meg og sa at det het fri-idrett! ;-) Da var jeg vel 6-7 år kan jeg tenke meg, og noe så teit ord som fri-idrett, a'gitt! ;-)

15-åringen insisterer på at det heter brennVesle, og ikke brennesle. Selv om hin egentlig vet noe annet... :)

Mrs. Wallace
Skrevet

Hehehe! Du får passe på å minne ham om det når han er i den flaueste alderen. Det blir nok en hit. ;o)

Skrevet

15-åringen insisterer på at det heter brennVesle, og ikke brennesle. Selv om hin egentlig vet noe annet... :)

Haha, det gjør lillebroren min også, og det er jo bare det nydeligste ordet da!

Skrevet

Det heter det visst her i huset også, gitt - 7-åringen har bestemt seg for det...

Skrevet

Og 5-åringen vår sier brennhærsle :o)

Skrevet

Og 5-åringen vår sier brennhærsle :o)

Breinnhuttu heter det. ;o) Kjæresten min ser bare oppgitt på meg om jeg sier nesler... :o)

Skrevet

Breinnhuttu heter det. ;o) Kjæresten min ser bare oppgitt på meg om jeg sier nesler... :o)

Jeg ville nok fått motsatt reaksjon! ;-) Hn skjønner ikke sånt som brennhuttu og kongero, så det har jeg sluttet å si for lenge siden...;-)

Skrevet

Jeg ville nok fått motsatt reaksjon! ;-) Hn skjønner ikke sånt som brennhuttu og kongero, så det har jeg sluttet å si for lenge siden...;-)

Jeg synes jo ikke sjøl at jeg snakker så pent, men han ler seg halvt ihjel enkelte ganger og synes jeg er alt for fiiin i språket! Som når jeg sier geitsnil f.eks., han sier svartsnægl.

Skrevet

Jeg synes jo ikke sjøl at jeg snakker så pent, men han ler seg halvt ihjel enkelte ganger og synes jeg er alt for fiiin i språket! Som når jeg sier geitsnil f.eks., han sier svartsnægl.

LOL til 'snil(e)'!! ;-) Husbonden sier 'sniler', og det klarer jeg aldri å venne meg til. Trenger ikke si snegle, men hva er galt med 'sneile' liksom? ;-)

Gjest togli
Skrevet

*Haha*

Denne må du huske til bryllupstalen til guttungen;)

Gjest togli
Skrevet

Og jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om det er lov å si brennenesle....? Det er iallefall flere som bruker denne varianten også!

Skrevet

LOL til 'snil(e)'!! ;-) Husbonden sier 'sniler', og det klarer jeg aldri å venne meg til. Trenger ikke si snegle, men hva er galt med 'sneile' liksom? ;-)

Sneile er da ikke trøndersk vel?! Vanligvis sier jeg snægle eller snegle jeg også, men akkurat om de store, ekle svarte så sier jeg geitsnil, geitsnegle blir så klumpete. :o) Kanskje geitsnæggel?

tzatziki1365380058
Skrevet

Haha, det gjør lillebroren min også, og det er jo bare det nydeligste ordet da!

Deg var det lenge siden jeg hadde sett her inne - eller har jeg bare vært usedvanlig fjern?? Uansett - så koselig, da ! :)

Skrevet

Sneile er da ikke trøndersk vel?! Vanligvis sier jeg snægle eller snegle jeg også, men akkurat om de store, ekle svarte så sier jeg geitsnil, geitsnegle blir så klumpete. :o) Kanskje geitsnæggel?

Nei, sneile er ikke trøndersk, emn det er ikke husbonden heller. ;-) Så å forvente at han skal uttale det med g hadde vært rart.

Men jeg synes det er urkomisk når han sier 'snile' *hi hi* Det blir sånn frøkenaktig;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...