Gjest Edgar Rasmussen Skrevet 26. juni 2007 Del Skrevet 26. juni 2007 Hei! Prøver igjen, da jeg ikke har fått svar på spørsmål sendt for over en uke siden! Jeg er en mann på 55 år, høyde 189 og vekt 85 kg. Har aldri røkt, og drikker moderate mengder alkohol (noen glass vin i helgene, og kansje en drink eller to i festlig lag.) Har ellers en tendens til å stresse! Sist vinter fikk jeg problemer med pust med påfølgende hjertebank under en kort spasertur. Dette gjentok seg flere ganger under tilsvarende turer, så jeg oppsøkte min fastlege som konstaterte at blodtrykk og andre prøver var normale. Han gav meg også nitro, for at jeg skulle teste om det var forskjell når jeg gikk tur med og uten dette. Det viste seg at når jeg brukte nitro ble turene problemfri, men med en gang det var kaldt og jeg gikk uten fremkom de samme problemene. Jeg ble derfor sendt til hjertespesialist, hvor sykkeltest og ultralyd ble foretatt uten at spesialisten kunne konstatere noen feil med hjertet. Imidlertid har problemene bare fortsatt og tiltatt, og er spesiellt ille når været er kaldt. Jeg får krampelignende smerter i hals, og blir kraftløs i armene med påfølgende hjertebank. I mars fikk jeg akutte mavesmerter, og ble innlakt på sykehus, hvor det ble konstatert gallestein (1,5cm), med betennelse. Fikk da intravinøst antibiotika i 3-4 dager, med påfølgende antibiotika i pilleform i 5 dager. Jeg skal innlegges på sykehus for å ta galleblæren 22. aug. Mine problemer med krampe i hals, og matthet i armene, med påfølgende hjertebank fortsetter ved anstrengelser. Også når jeg legger meg, og spesiellt når jeg ligger på venstre side, oppstår de samme problemer fra tid til annen! Jeg lurer på om det kan være en sammenheng mellom mine problemer med gallestein og hjerterytme/ matthet i armene og halskrampe? Jeg er urolig for operasjonen av gallestein, hvis det er noe galt med hjertet? På forhånd takk for hurtig svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/279537-hjerteproblemer-gallestein/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.