Gjest forvirret gutt21 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Heisann Nina Lindstad, takker for en flott tjeneste dette er! Jeg har de siste 4 mnd vel kjent en slags murring/stramming/"lokk" oppå hodet. Er vanskelig å forklare men det er liksom alltid noe der som ikke skal være der. Er ikke smertefullt men mer plagsomt! Av og til er jeg fin til langt på dagen, andre ganger kommer det med en gang jeg står opp! Kan det være farlig? Må få legge til at jeg er meget nervøs av natur!! Jeg har fått CT og den var helt fin! Har ikke hatt tegn til noen andre symptomer i kroppslig forstand, men er allikevel litt bekymret, har jeg grunn til det? Føler at det er dager som er litt bedre men merker ikke at det forsvinner eller blir meget bra og stadig bedre! Har roet ned livstilen min og fokuserer på ikke å stresse i håp om at det var en tensjonshodepine! Men ble litt nervøs når jeg leste at den muligens aldri vil forsvinne, må jeg gå slik resten av livet? Bør jeg gå til lege igjen for å få tips eller hvordan vil det egentlig gå? Mvh Meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/279661-hodeplaget/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Tensjonshodepine eller stress-hodepine kan absolutt behandles. Den vanligste årsaken er nok stramme nakkemuskler. Årsak kan være anstrengt eller gal sittestilling på jobben og/eller mye sitting foran skjerm. Riktig innstilling av pullt og skjerm og avslappet sittestilling med innlagte pauser vil hjelpe. Få eventuelt en ergoterapeut til å sjekke arbeidsplassen din. mange kan ha hjelp av fysioterapeut; egenøvelser som løser opp stramme muskler/nerver i nakken, samt styrking av de dype og stabiliserende musklene i nakken; gjerne ved såkalt SET-trening, dvs trening i spesielle slynge-epparater. Noen ganger kan tensjonshodepine skyldes behov for briller; få gjerne tatt en syns-sjekk. Dårlig inneluft kan også gi tensjonshodepine, likeledes dårlig væske-inntak. Mange blir bedre med regelmessig mosjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/279661-hodeplaget/#findComment-2255822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.