Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på snart 16 år. Jeg lurer på om jeg kan ha fått blindtarmbetennelse. Det begynte med smerter rundt nedre del av magen (navlen etc.) så utviklet det seg til smerter i høyre nedre del av magen. Disse smertene har pågått i noen uker nå. Jeg har også merket at jeg har problemer med avføringen, dette har pågått i noen dager (ca en uke), jeg har for eksempel i noen perioder forstoppelse og andre perioder bare problemer med smerter når jeg skal "få det ut".. Kan dette være et tegn på blindtarmbetennelse?? Bør jeg kontakte lege?? Du skjønner at foreldrene mine tar ikke slike ting alvorlige..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/279724-blindtarmbetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

"Akutt appendisitt er en plutselig betennelse i blindtarmen. De typiske symptomene er smerter rundt navlen tidlig i forløpet. Innen 12 timer flytter smertene seg til et område i nedre, høyre del av magen. Spisevegring, kvalme, oppkast og forstoppelse er vanlige ledsagende symptomer, og noen pasienter kan ha diaré. Feber rundt 38ºC er typisk. "

Klippet fra pasienthåndboka.

Blindtarmbetennelse er en AKUTT lidelse som ikke utvikler seg over tid. Siden du har hatt smerter i magen over lang tid, så har du nok ikke blindtarmbetennelse.

Forstoppelse kan gi ganske store smerter, så dersom du har problemer med avføringen, så kan jo dette være årsaken. Dersom du er urolig, så kan du jo alltids bestille en time hos legen for å få det skjekket ut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/279724-blindtarmbetennelse/#findComment-2253412
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...