Gjest ettbarns-mor Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 Kvinne 33 år. Frisk, ikke-røker. Tidligere brukt Diane i 7 år pga kviseproblem. Også hatt sjeldne menstruasjoner. Operert bort cyste og fjerning av eggstokken for 5 år siden. Prøvde i 8 mndr å bli gravid, brukte pergotime en gang, og fødte en datter for 10 mndr siden. Har sluttet å amme. Kan jeg bruke Diane som prevensjon nå noen mndr, da vi ikke ønsker å bli gravid ennå? Er det noen risiko å bruke Diane? (ikke kviseproblem lengre) Kan det bli vanskeligerere å bli gravid etter Diane- bruk? Må det gå minst en syklus fra man avlutter pillen til man prøver å bli gravid? Jeg har allerede tatt ei pille, er det farlig å avslutte p-pille syklusen hvis du fraråder meg å bruke Diane? Tenkte å sette inn hormonspiral etter barn nr 2.. 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 3. juli 2007 Skrevet 3. juli 2007 Ja, du kan gjerne bruke Diane som prevensjon. Det er ikke større risiko med Diane enn andre p-piller. Det at du har brukt pillen så lenge uten problem tyder på at den er trygg for deg. Diane påvirker ikke mulighet for å bli gravid etterpå, men har du hormonforstyrrelse (PCOS?) kan det bli aktuelt igjen å bruke pergotime. Man kan avslutte p-pille syklus når som helst. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.